Menu

Optimaliseer uw blog met deze 5 quick wins



Bloggen is een goede manier om klanten te werven voor uw bedrijf of merk.

Content is hot and happening. Bloggen is een goede manier om klanten te werven voor uw bedrijf of merk. Door kennis te delen wordt u gezien als expert, wat ervoor zorgt dat het vertrouwen in uw bedrijf groeit en de kans op een aankoop wordt vergroot. Wel is het van belang dat u tijd en aandacht investeert in het bloggen als u hiervoor kiest: blogposts moeten zo aantrekkelijk mogelijk zijn om te lezen en te delen. Zeker in deze tijd waarin de consument wordt overspoeld met blogposts van bedrijven. In deze blog leest u vijf tips om te zorgen dat uw content wel gelezen wordt!

#1 Wees relevant

Een blog moet relevant zijn voor de lezer en dat kan op veel verschillende manieren. Denk bijvoorbeeld aan het delen van positieve ervaringen van uw klanten of de voordelen van uw product voor de consument. Richt u daarbij op specifieke en veelvoorkomende problemen die uw klanten hebben en die u op kunt lossen.

#2 Overtuig met titels

Hoe zorgt u ervoor dat uw blogposts gelezen worden? Een interessante titel is de eerste stap in het aantrekken van de lezer. De titel van een blogpost bepaalt voor 50% het rendement van deze post. Wat goed werkt is om cijfers en data te gebruiken: deze zorgen voor 73% meer interactie op social media. Kies daarbij het liefst voor kleine getallen en oneven cijfers. Speel ook in op de 'what's in it for me?' voor de lezer. Dat kan door woorden als tips, redenen, ideeën en feiten te gebruiken. Wees daarbij zo specifiek mogelijk, zoals: '7 tips om van uw e-mailcampagne een succes te maken'.

#3 Verleid visueel

Natuurlijk is de tekst belangrijk bij een blog, maar verlies ook het visuele aspect niet uit het oog. Infographics, animaties, video's en andere visuele content scoren namelijk goed wat betreft het wekken van de interesse van de lezer. Content met visuele ondersteuning krijgt zelfs 94% meer views in totaal en wordt 40 keer vaker gedeeld op social media.

#4 Update regelmatig

Lezers komen niet alleen af op de nieuwste artikelen van uw blog, ook oudere artikelen worden gevonden via Google. Controleert u deze regelmatig? Als uw antwoord 'nee' is, hebben wij meteen een eerste tip voor u: ga hier mee aan de slag en plan hier regelmatig tijd voor in! Oude artikelen zijn te checken op bijvoorbeeld spelling, lay-out en recentheid van de informatie. Grote kans dat er inmiddels nieuwe informatie is om de blogposts aan te vullen. Vindt Google ook leuk: pagina's die zo nu en dan een serieuze update krijgen scoren hoger in de zoekmachine.

#5 Promoot op social media

Een nieuwe post op uw blog verdient natuurlijk aandacht. Het doel is, direct of indirect, dat zoveel mogelijk mensen het bericht te zien krijgen. Uw content kan wel een zetje in de goede richting gebruiken. Maak gebruik van uw social media kanalen: deel de content bijvoorbeeld op Facebook, LinkedIn, Pinterest, Twitter of Instagram. Natuurlijk wel een kanaal dat bij u, uw bedrijf en uw doelgroep past. En houd er rekening mee dat u niet zomaar overal linkjes neerzet, maar kies voor bewuste promotie met mate.

Foto: Canva


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek