Cornerstone content: wat zijn de voordelen en hoe kunt u het gebruiken?



Het genereren van traffic met behulp van Cornerstone Content

Het kan lastig zijn om online vindbaar te zijn, vooral op zoektermen die erg populair zijn. Hoe kunt u, ondanks de concurrentie, toch zorgen dat uw website goed gevonden wordt? Wellicht kan het schrijven van cornerstone content u nieuwe en waardevolle websitebezoeken bieden. In dit artikel leest u wat cornerstone content inhoudt, wat de belangrijkste voordelen zijn en hoe u het zelf kunt toepassen.

Cornerstone content: wat is het?

Cornerstone artikelen zijn artikelen die erg belangrijk zijn voor uw website of blog. Zoals de naam al doet vermoeden, vormen cornerstone artikelen de hoekstenen van uw website. In deze artikelen staat de meest essentiële en relevante informatie voor uw doelgroep. Een uitgebreid cornerstone artikel kan zo 4.000 tot 10.000 woorden bevatten; een stuk langer dan normale artikelen dus. Daarnaast bevat het artikel informatie die voor een langere tijd relevant is en linkt de tekst intern door naar andere pagina's van een website.

Waarom inzetten op cornerstone content?

Het schrijven van een cornerstone artikel kan veel tijd kosten; het vergt meer voorbereiding en het artikel is langer dan de reguliere artikelen op uw website. Het is dan ook belangrijk dat het iets oplevert. Wat zijn de belangrijkste voordelen?

Betere vindbaarheid in Google

Het meest voor de hand liggende voordeel is dat u beter gevonden wordt op Google. Met goede cornerstone content kunt u zelfs op erg populaire zoektermen goed gevonden worden. Vooral voor bedrijven met veel concurrentie is dit een groot voordeel.

Lager bouncepercentage: houdt mensen op uw website

Doordat een cornerstone artikel veel interne links bevat naar andere pagina's op uw website, is de kans groter dat bezoekers meer tijd op uw website besteden.

Aantrekken van de juiste doelgroep

Door cornerstone artikelen laat u zien waar u in gespecialiseerd bent. U trekt hierdoor mensen naar uw website die geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft. Op deze manier laat u de doelgroep dus naar u komen, in plaats van andersom.

Top of mind awareness

Uw cornerstone content weerspiegelt uw kennis en expertise. Bezoekers kunnen zien dat u veel verstand heeft van een bepaald onderwerp. Deze expertpositie leidt tot meer betrokken websitebezoekers en daaruit volgend: een hogere conversie.

Hoe schrijft u goede cornerstone content: 4 tips

Wilt u inzetten op cornerstone content, maar weet u niet precies waar te beginnen? Deze vier tips helpen u om een goed cornerstone artikel te schrijven:

1. Bedenk een relevant onderwerp

Het bepalen van een relevant onderwerp is erg belangrijk voor goede cornerstone content. Schrijf vooral over een onderwerp waar u expert in bent en dat relevant is voor uw bedrijf. Naast dat het een goed beeld geeft van uw expertise, moet het artikel natuurlijk ook interessant zijn voor uw lezers. Kijk eens bij uw concurrenten: waar schrijven zij over? Waar kunt u nog meer informatie over bieden? Op deze manier creëert u relevante, vernieuwende content waarmee u uw doelgroep aantrekt.

2. Bepaal de belangrijkste en meest voorkomende zoekwoorden

Om goed gevonden te worden, moet u natuurlijk weten waar uw doelgroep op zoekt. Zoekwoordonderzoek is daarom essentieel voor het creëren van waardevolle content. U kunt hiervoor tools gebruiken zoals Google Keyword Planner. Een simpele en snelle manier om populaire zoekwoorden te herkennen is om uw onderwerp te googlen. Welke pagina's staan bovenaan de zoekresultaten? Welke woorden gebruiken zij in hun titels? Op basis hiervan kunt u bepalen welke zoekwoorden u in ieder geval terug moet laten komen in uw cornerstone artikel.

3. Gebruik veel interne hyperlinks

Een goed cornerstone artikel houdt de doelgroep op uw website. Het plaatsen van interne links naar andere pagina's op uw website is key om bezoekers vast te houden. Plaats hyperlinks in de tekst en verwijs naar andere soortgelijke blogs die u heeft geschreven. Hoe langer bezoekers op uw website blijven, des te beter zullen ze u in de toekomst herkennen en nogmaals bezoeken.

4. Blijf actueel en relevant

U steekt veel tijd in het schrijven van cornerstone content. Een cornerstone artikel moet daarom voor een langere tijd relevant en actueel blijven. Probeer daarom niet te veel op trends in te haken die snel overwaaien. Pas uw cornerstone artikel verder regelmatig aan en check of de informatie nog relevant en actueel is. Ook is het verstandig om vanuit uw nieuwe artikelen links te plaatsen of te verwijzen naar uw cornerstone artikel, zodat u nog steeds bezoekersverkeer naar deze belangrijke content genereert.

Meer weten over online (content) marketing? Kijk dan ook naar onze andere blogartikelen!

Foto: Canva


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek