Menu

Binnenkort online: database met informatie over influencers

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

Binnenkort online: database met informatie over influencers

Database met informatie over influencers

Marketingplatform SocialBrands start een database met daarin alle informatie over invloedrijke vloggers en bloggers. Op dit platform kunnen bedrijven op zoek gaan naar de meest geschikte influencer voor hun campagne. Marketeers kunnen hierbij filteren op bijvoorbeeld het onderwerp, de doelgroep en het bereik van een influencer. SocialBrands hoopt met de database ook kleinere merken aan te trekken. Vaak denken zij namelijk dat influencer marketing te duur is, terwijl dit niet altijd het geval is.

Influencers inschakelen

Wanneer een bedrijf een influencer wilt inschakelen voor een campagne wordt er normaal gesproken contact opgenomen met een bureau. Het bureau maakt dan een voorstel met potentieel interessante influencers. Doordat merken een bureau moeten inschakelen zijn ze afhankelijk van het voorstel van het bureau. Merken hebben daarnaast geen inzicht in de prijzen die influencers hanteren, dit wordt door het bureau bepaald. De nieuwe database met alle informatie over influencers brengt hier verandering in.

Nieuw platform

In de database van SocialBrands kunnen bedrijven zonder kosten relevante cijfers omtrent influencers zien. Marketeers, influencers en influencer bureaus kunnen via het platform met elkaar in contact komen. Momenteel zijn er al enkele honderden influencers zoals bloggers, vloggers en Instagrammers aangemeld voor het platform. Wanneer merken een relevante campagne plaatsen kunnen zij een aanvraag doen bij een influencer. Influencers kunnen dan beslissen of zij de deal aangaan. Bedrijven kunnen er ook voor kiezen om de campagne in een soort marktplaats zetten. Influencers die aan de eisen voldoen kunnen vervolgens "pitchen" op de campagne.

Kosten

Bedrijven betalen pas voor het platform als er daadwerkelijk een deal met een influencer is gemaakt. De bedragen voor gebruik van het platform kosten dan 50 euro per campagne plus 10 euro per plaatsing. Adverteerders krijgen dan toegang tot alle campagne mogelijkheden, zoals informatie over de effectiviteit van de campagne. Influencers kunnen zich kosteloos aanmelden voor het platform.

Foto: Bigstock

Reacties



Even geduld alstublieft...