Menu

10 Tips om verschillende soorten visuele content in te zetten voor jouw bedrijf



Tien tips om visuele content in te zetten voor jouw bedrijf

Je kan het meest interessante stuk schrijven over jouw dienst of product, maar nog steeds kan dit verdwijnen met alle andere geschreven content. Dit komt omdat het precies hetzelfde eruit ziet als de rest. Visuele content voorkomt dit en zorgt dat jij je kan onderscheiden. Wanneer je jouw content namelijk verwerkt in een mooi design val je meer op. Mensen zijn namelijk gevoeliger voor beeld dan voor tekst. Bovendien wordt beeld 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst. Om het ontwerpproces van visuele content soepeler, eenvoudiger en makkelijker voor je te maken, laat Places.nl tien soorten visuele content zien. Deze tips kun je gebruiken, zodat jouw product of merk uiteindelijk de aandacht krijgt die het verdient.

1. Gebruik van eye-catching foto's

Gebruik de mooiste en opvallende foto's met contrast om op te vallen tussen alle content. Een goed gemaakte foto kan wonderen doen voor jouw merk. Maak bijvoorbeeld behind-the-scenes foto's van jouw bedrijf of merk.Wat gebeurt er op het kantoor? Wat is het ontwerpproces van jouw product? Wie zijn je werknemers? Maak je merk of product minder mysterieus door je klanten mee te nemen achter de schermen. Hierdoor maak je het voor je klanten makkelijker om zich emotioneel te binden met je product of merk. Foto's geven je ook een kans om je product of dienst te laten zien aan je klanten. Maak een aantal actiefoto's van je gebruikte product, en maak een paar foto's van je klanten die je service gebruiken. Je hebt een merk of product opgebouwd, laat het dan ook zien!

2. Inspirerende afbeeldingen van quotes

Iedereen kent wel een paar inspirerende quotes die altijd zijn bijgebleven. Quotes kunnen fungeren als leuke visuele content en zijn gemakkelijk om te maken. Houd je design simpel en probeer het lettertype en design aan te passen aan de stijl van je product of merk. Gebruik quotes die overeenkomen met de waarden van jouw merk of product.

3. Sterke call-to-actions

Gebruik een sterke call-to-action om je product of dienst te promoten. Met een paar zorgvuldig gekozen woorden kun je actie en betrokkenheid bij het publiek aanwakkeren. Als je dit combineer dit met een tof visueel design zal dit wonderen doen voor je social media.

4. Branded images

Heb je jouw huisstijl rond en beschik je over een logo en hoofdontwerp van je merk? Dan kun je aan de gang met branded images. Laat je huisstijl en logo simpelweg terugkomen in je afbeeldingen.

5. Data visualisaties

Data is vaak oninteressant om te zien, zelfs de meeste interessante figueren en feiten kunnen oninteressant lijken als ze taai gepresenteerd worden. Probeer interessante data om te zetten in een aansprekende visual. Stel jezelf de vraag: 'hoe kan ik deze data het beste presenteren aan mijn klanten?' 'Hoe kan ik zorgen dat ze deze cijfers beter begrijpen?'

6. Videos

Het gebruik van video kan een geweldige meerwaarde toevoegen aan jouw merk. Elke dag worden er meer dan 4 miljard video's bekeken. Maar slecht 9% van de de mkb-bedrijven gebruikt YouTube als middel om content te creëren. Kortom: er is nog veel potentie om je hierin te ontwikkelen en te onderscheiden.

7. Tips, Tricks & How-to's

Kan jouw product of merk gepaard gaan met een recept of een tutorial? Dan is het leuk om een visueel hulpmiddel te gebruiken om deze tips en tricks te delen met je klanten. Bovendien, als ze een foto van het mooie eindproduct zien en merken dat het binnen een aantal stappen bereikt kan worden, dan zijn ze veel meer geneigd om aandacht te schenken aan de inhoud!

8. Informatieve screenshots

Run jij een bedrijf dat (gedeeltelijk) digitaal is? Wellicht is het een app, een website, een online dienst of iets daartussen in. Dan is het mogelijk om screenshots te gebruiken als visuele content. Laat nieuwe features, technieken of interface designs zien door middel van een screenshot. Je kan screenshots ook gebruiken voor het vertonen van klantbeoordelingen. Heb je mooie beoordelingen gekregen van een klant? Deel deze en laat zien dat je hier trots op bent! Uit onderzoek blijkt dat 88% van de consumenten vertrouwt op klantbeoordelingen.

9. Stel vragen

Post goede gespreksonderwerpen of vragen door middel van een afbeelding. Op deze manier kun je gesprekken en engagement aanwakkeren met je klanten.

10. Infographics

Gebruik opvallende Infographics. Klanten merken infographics op, lezen ze en delen ze met anderen. UIt onderzoek blijkt dat infographics 3x zo veel meer gedeelt wordt dan andere visuele content.

Infographic via https://www.canva.com/learn/visual-content/

Foto: Bigstock


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek