Menu

Dit zijn de beste campagnes en adverteerders van Nederland



Beste campagnes en adverteerders

In Studio 21 te Hilversum werden gisteravond de SAN accenten en Reclameparels uitgereikt. SAN staat voor de Stichting Adverteerdersjury Nederland. Jaarlijks kiest de jury de beste campagnes en adverteerders van Nederland. De winnaars komen in een SAN jaarboek dat onderverdeeld is in elf categorieën. De winnende campagnes worden bekroond met een Accent. Dit jaar behoren onder andere de Staatsloterij en Albert Heijn tot de grote winnaars.

Winnaars

Er zijn drie campagnes beloond met een SAN Reclameparel Accent. Zij werden geroemd voor het iconische werk van de afgelopen 30 jaar. In deze categorie hebben Albert Heijn, Calvé Pindakaas en Centraal Beheer gewonnen. Albert Heijn met de meest favoriete supermarktmanager van Nederland. Calvé Pindakaas met de campagne 'Wie is er niet groot mee geworden?'. En tot slot Centraal Beheer met de iconische reclame 'Even Apeldoorn Bellen.'

Staatsloterij is benoemd tot adverteerder van het Jaar 2018. Met de commercial over het hondje 'Frekkel' lukte het de loterij de harten van het Nederlandse publiek terug te winnen. Joe Public Take-Away Advertising is benoemd tot bureau van het jaar. Het bureau staat bekend om de simpele formule met vaste prijzen. Bij Joe Public maken ze net als in een take-away restaurant de prijzen voor iedereen zichtbaar op een menukaart. Op het menu staan traditionele 'gerechten' zoals radio- en tv-campagnes, maar ook een culinair gerecht zoals een Quattro Stagioni sessie of een All-you-can-eat campagne. Met grote klanten als Lidl, Vitens en Sire heeft het bureau veel succes gehad. Als laatste kreeg de BoB-campagne 'Daar kun je mee thuiskomen' de Consistent Accent.

Stichting Adverteerdersjury Nederland

De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) is opgericht in 1988. Het doel van de organisatie is de kennis en ervaring van adverteerders in te zetten voor een structurele bijdrage aan het marketingcommunicatievak. Jaarlijks krijgen adverteerders en bureaus de kans om hun beste campagnes in te zetten. Deze campagnes worden vervolgens door de SAN beoordeeld. De jury bestaat uit 220 leden die werkzaam zijn bij een adverteerder en minimaal vijf jaar werkervaring hebben in een leidinggevende marketing- en/of communicatiefunctie. Dit jaar was het thema 'Beeldbepalend'.

Foto: Bigstock


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek