Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Bedrijven grappen er weer op los met 1 april in vooruitzicht



Bedrijven halen 1 aprilgrappen uit

Op 1 april is het zover, de dag dat iedereen elkaar in de maling mag nemen. Ook dit jaar wordt verwacht dat veel bedrijven een 1 aprilgrap bedenken. Vorig jaar kwam GAMMA vlak voor de dag van de grap met een "Zwitsal geurverf" en HEMA met een "rookworstvlaai". Welke bedrijven zullen dit jaar een grap uithalen? Places Nieuws verzamelde een aantal opmerkelijke stunts die waarschijnlijk tot een 1 aprilgrap behoren.

"YoungCapital biedt shotjes alcohol of joint aan voor sollicitatiegesprek"

Het jongerenuitzendbureau YoungCapital laat via een persbericht op hun website weten dat kandidaten die vanaf 1 mei op sollicitatiegesprek komen, een alcoholische versnapering of jointje krijgen om de zenuwen de baas te worden. Het uitzendbureau zou eerder dit jaar een jongerenpanel ingeschakeld hebben om mee te denken over het zenuwprobleem. Uit een enquête onder sollicitanten van 18 tot en met 24 jaar blijkt dat een shotje of een joint de favoriete ontspanningsmethoden is van jongeren. Hoewel de directie van het uitzendbureau in eerste instantie sceptisch was, zijn ze na een testperiode overtuigt van het idee. Zodra YoungCapital de horecavergunning binnen heeft gaat het project van start.

Eieren voor Jamin! vanwege Paas Baas Dries

Snoepwinkel Jamin! heeft een nieuw product aan het assortiment toegevoegd: "een paashaas met gele zwembroek" genaamd "Paas Baas Dries". Nederlandse zanger Dries Roelvink kan "Paas Baas Dries" niet waarderen en is boos op de snoepwinkel. De zanger speelde in 2007 in een reclame waarin hij een bruine glanzende huid had en een opvallend gele zwembroek droeg. De commercial had zijn imago niet veel goeds gedaan. De paashaas van Jamin! doet veel denken aan Dries Roelvink, volgens de Amsterdamse zanger had de snoepwinkel aan hem toestemming moeten vragen. In een filmpje is te zien dat de boze zanger eieren tegen een Jamin! winkel aangooit. Er gaan geluiden rond dat "Paas Baas Dries" mogelijk een publiciteitsstunt is, nu het bijna 1 april is.

Boer"n Yoghurt Licor 43

Marketingbureau C2B heeft een opmerkelijk idee voor de Zuivelhoeve bedacht. Tot nu toe is Zuivelhoeve bekend van de Boer"n Yoghurt met bijvoorbeeld aardbei of frambozensaus. Nu cirkelt er een afbeelding rond van "Boer"n Yoghurt met Licor 43", een alcoholische drank. Met deze yoghurt als ontbijt zullen veel mensen ongetwijfeld met een grote lach op hun gezicht naar het werk gaan.

Gratis publiciteit

Het is bekend dat humor goed werkt in reclame en marketing. Veel bedrijven proberen met een 1 aprilgrap op een humoristische manier aandacht van mensen te trekken. Een goed ontvangen grap, welke veelvoudige gedeeld wordt kan voor veel gratis publiciteit zorgen. Bedrijven moeten hierbij wel opletten, sommigen grappen kunnen namelijk ook averechts werken als consumenten de grap niet waarderen.


Foto: Flickr


Delen:



Reacties