4 tips om slimmer online te adverteren



4 tips om slimmer online te adverteren

De wereld van online marketing en advertising is continu in beweging. Ieder jaar wordt online adverteren ingewikkelder en tegelijkertijd komen er steeds meer mogelijkheden bij. Omdat iedere consument online zoveel communicatie-uitingen naar het hoofd geslingerd krijgt, is het ontzettend moeilijk om de doelgroep goed te bereiken. In dit artikel van Places.nl vind je een aantal tips die online adverteren makkelijker voor je kunnen maken.

De aandacht trekken

Doordat online adverteren door iedereen gebruikt wordt, is het heel lastig om de aandacht te trekken van de doelgroep. Zij krijgen immers zoveel indrukken binnen wanneer zij online aan het surfen zijn, dat jouw advertentie misschien helemaal niet opvalt in de massa. De aandacht kun je trekken door je advertentie te laten opvallen. Dit klinkt misschien heel simpel, maar dat is het niet altijd. Een advertentie kun je laten opvallen door meer beeld dan tekst te gebruiken bijvoorbeeld, bekende personen of animaties te gebruiken en door gedurfde statements te maken.

Steeds duurder

Omdat adverteren zo enorm populair is en er zoveel concurrentie is in de marketingwereld, is adverteren de afgelopen jaren steeds duurder geworden. Dit mag je niet belemmeren om het te doen. Adverteren biedt namelijk veel kansen en mogelijkheden. Wil je slimmer leren adverteren zodat je je geld echt nuttig besteedt? Gebruik dan onderstaande tips.

#1 Optimaliseer je landingspagina

Soms hoeft slimmer adverteren niet te betekenen dat je meer klanten krijgt, maar dat je betere klantbezoeken krijgt. Onderzoek of de landingspagina op je website wel voldoet aan de eisen van je doelstellingen. Als de call-to-action of kleurkeuze niet aanslaat bij de doelgroep, kan je nog zoveel bezoekers hebben, maar heb je toch weinig resultaat. Door de landingspagina's te optimaliseren kan je uit hetzelfde aantal bezoekers meer klanten en dus meer resultaten krijgen.

#2 Social advertising

Adverteren hoeft niet alleen maar via zoekmachines te gaan. Veel social media kanalen bieden ook de optie om te adverteren via het platform. Het voordeel hiervan is dat je vaak goed kunt filteren op bepaalde doelgroepen, zodat alleen die jouw advertentie te zien krijgen. Adverteren via Facebook is inmiddels één van de meest bekende manieren om aan social advertising te doen, maar ook de kleinere platformen bieden deze opties, of gaan dit binnenkort doen. LinkedIn biedt bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om te adverteren, al is dit wel een stuk duurder dan adverteren via Facebook. WhatsApp gaat dit jaar ook advertentiemogelijkheden toevoegen aan de app. Denk dus bij social advertising niet alleen aan Facebook, maar ook aan LinkedIn, Instagram, Tiktok, Pinterest en Whatsapp.

#3 Combineer je doelgroepen

Wanneer je meerdere doelgroepen hebt waar je op in wilt spelen, kan het lastig worden bij het online targetten. In dit geval kan je je doelgroepen combineren om de beste resultaten te boeken. Neem de overeenkomsten van beide doelgroepen en neem deze sowieso mee in de omschrijving van de gecombineerde doelgroep. Neem vervolgens de verschillen onder de loep en kijk wat van belang is om mee te nemen in de targetting en welke eigenschappen je juist los kan laten. Op deze manier kan je de nieuwe doelgroep inzetten om online te adverteren of enkel te onderzoeken naar het gedrag van de groepen.

#4 Interactiviteit

Een manier om op te vallen bij je doelgroep en tegelijkertijd de aandacht te trekken, is door de advertentie interactief te maken. Combineer het bijvoorbeeld met een spelletje of een poll. Wanneer een reclame interactief is, hebben mensen eerder de neiging de reclame te accepteren in plaats van te negeren.

Places Adverteren

Heb je zelf de tijd niet om bezig te gaan met online adverteren? Dan kan je het natuurlijk ook laten doen. Met Places Adverteren kun je beginnen met gratis adverteren op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com om de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten en biedt Places Bedrijfsvermelding je de kans om beter lokaal vindbaar te worden met de juiste zoektermen.

Door je advertentie online slimmer in te zetten en je landingspagina's te optimaliseren, haal je het meeste uit je geld. Laat je dus niet afschrikken door de hoge bedragen die adverteren van je vraagt. Zolang je de juiste mogelijkheden gebruikt, kan je er heel veel uithalen.

Foto: Canva


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek