Menu

10 tips voor een goede advertentie



10 tips voor een goede advertentie

Als ondernemer krijgt u vaak te maken met advertenties. Zo is in 2011 al bewezen: adverteren werkt. Helaas is duidelijk dat een toverformule voor de perfecte advertentie niet bestaat. Om het overzichtelijk te maken geeft Places.nl in deze blog 10 tips voor een goede advertentie.

Voordat u uw advertentie opstelt

Bij het opstellen van een advertentie moet met veel verschillende factoren rekening worden gehouden. Zo dient u rekening te houden met uw doelgroep. Daarnaast moet uw product of dienst op een juiste wijze worden weergegeven. Ook brengt een advertentie een bepaald sentiment over dat moet passen bij uw bedrijf. Daarmee is nog niet alles gezegd: u moet nadenken over uw taalgebruik, de kleuren van de advertentie en welke informatie u uiteindelijk wilt overbrengen. Al met al komt u uit op een flinke waslijst.

10 tips

Wilt u een advertentie opstellen? Houd dan de volgende tien tips in gedachten:

1. Heb een duidelijk doel

Met een advertentie heeft u natuurlijk een bepaald doel voor ogen. Zorg dat u dit doel voor uzelf duidelijk heeft, dan kunt u namelijk concreter adverteren.

2. Wees helder

Doe de (potentiële) klant een eenduidig aanbod. Geef daarbij geen dubbele informatie. Dit leidt enkel tot verwarring. Meer is dus niet altijd beter.

3. Houd rekening met uw doelgroep

U dient altijd rekening te houden met uw doelgroep. Denk daarbij aan taalgebruik en wat voor soort advertentie aantrekkelijk zou zijn voor uw klant.

4. Verleid: zorg dat uw advertentie in het oog springt

Dit kunt u op verschillende manieren bereiken. Zo kunt u kiezen voor een opvallend beeld, bijvoorbeeld door een herkenbare afbeelding. Daarnaast kunt u gaan voor een aantrekkelijke titel.

5. Overtuig

De advertentie dient informatie te geven over de te verlenen dienst of het te verkopen product. Dit is echter niet alles. De advertentie moet er namelijk ook toe leiden dat de klant daadwerkelijk naar uw bedrijf zal gaan. Daarom moet de advertentie een trigger bevatten die de klant overhaalt.

6. Schrap

Wees concreet met de informatie die u biedt. Vaak is er geen ruimte voor hele lappen tekst en dat schrikt vaak alleen maar af. Geef alleen de noodzakelijke informatie, zodat de klant weet waarvoor hij bij uw bedrijf aan het juiste adres is.

7. Laat uw naam zien

Het moet natuurlijk duidelijk zijn dat de advertentie afkomstig is van uw bedrijf. Vergeet daarom niet duidelijk aan te geven dat uw bedrijf de adverteerder is.

8. Wees origineel

U zult niet de enige ondernemer zijn die binnen uw branche adverteert. Zorg daarom voor een opvallende advertentie die daarnaast origineel is. Heeft u inspiratie nodig voor een origineel idee? Bekijk hier 25 authentieke advertenties. Zo onderscheidt u door middel van de advertentie uw bedrijf van uw concurrenten.

9. Inspireer

Schrijf een interessante tekst. Zo raakt de (potentiële) klant geboeid en is hij eerder geneigd verder te lezen, tot hij het triggerpunt bereikt en daadwerkelijk uw klant zal worden.

10. Controleer

Laat de advertentie altijd checken door iemand die er niet zelf aan heeft meegewerkt. Iemand uit uw doelgroep heeft natuurlijk de voorkeur. Adverteert u op Places? Dan ziet dat er ongeveer zo uit!

Adverteer op Telefoonboek.nl

Met deze 10 tips zal uw advertentie zeker scoren. Zoekt u nog een goede plek om te adverteren? Maak dan een advertentie aan op Telefoonboek.nl. Lees hier hoe u snel en eenvoudig een opvallende advertentie aanmaakt. Wist u dat inmiddels 100.000 bedrijven zich hebben aangemeld op Telefoonboek.nl? Houd voor meer interessante artikelen de Places blogpagina in de gaten. Elke dag vindt u er een nieuw artikel gericht op mkb-ondernemers!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek