7-15 maart boekenweek: dit zijn de beste managementboeken



7-15 maart boekenweek: dit zijn de beste managementboeken

Deze week is het weer zover, de boekenweek! In deze week krijgen de literaire hoogtepunten van dit jaar hun verdiende aandacht. Er zijn daarnaast natuurlijk veel goede boeken in het verleden geschreven, waaronder ook managementboeken. Deze boeken kunnen een enorme inspiratiebron zijn voor onder andere ondernemers en bedrijven. Maar welke managementboeken behoren tot de beste? Places.nl heeft ze voor u op een rijtje gezet.

De top 8 beste managementboeken

#1 Think and Grow Rich

Het Engelstalige boek Think and Grow Rich is het meest succesvolle boek van Napoleon Hill en is geschreven in 1937. Dit klinkt nu misschien als een boek met verouderde informatie, maar niks blijkt minder waar. Napoleon Hill heeft in zijn leven onder andere onderzoek gedaan naar de meest succesvolle mensen van zijn tijd, zoals Carnegie, Ford en Rockefeller. Think and Grow Rich gaat over het bereiken van persoonlijk en zakelijk succes en beschrijft wat Napoleon Hill heeft ontdek in zijn onderzoekt. De succesformule beschrijft hij helaas nooit precies in zijn boek. Hij spoort de lezer wel aan hier zelf achter te komen en geeft diverse tips over het omzetten van negatieve gedachten, het bepalen van doelen en het ontwikkelen van volharding. Een echte klassieker en een must om te lezen!

#2 Projectmanagement: waarom, wat, hoe en met wie, meer is het niet!

Dit boek van Redney Janssen is geschreven voor iedereen die iets wilt organiseren maar geen idee heeft waar te beginnen. Vaak wordt het plan veel te uitgebreid uitgewerkt of worden er juist dingen vergeten. Met dit boek is dat verleden tijd. Er wordt onder andere in uitgelegd hoe zo'n project het beste aan te pakken is en wat de beste methodes zijn. Een aanrader voor iedereen die geen geboren projectmanager is.

#3 MensenHandel

Dit bijtijdse boek van Marnix Geus is interessant voor elk modern bedrijf. Het beschrijft namelijk waarom het nodig is de mensen voor de handel te plaatsen binnen een organisatie. De mensen zijn volgens Marnix Geus het belangrijkste van een bedrijf, zelfs belangrijker dan het denken aan geld. Ook beschrijft hij in zijn boek hoe de relatie tussen werknemer en baas in elkaar zit.

#4 How to Be a Bawse

Lilly Singh is auteur van dit boek en daarnaast ook actrice, komediant en YouTube-ster. In het Engelstalige How to Be a Bawse beschrijft zij hoe het mogelijk wordt een echte 'Bawse' te worden. Dit is volgens haar een zelfverzekerd en succesvol persoon die zich overal doorheen slaat. Als voorbeeld gebruikt zij zichzelf en dingen waar zij zelf tegenaan is gelopen in haar leven.

#5 Verleiden op internet

Aartjan van Erkel heeft dit informatieve boek geschreven dat veel bedrijven heeft geholpen bij het maken van hun website. Het heeft onder andere geholpen bij websites van bedrijven als Booking.com, de Nationale Postcode Loterij en Microsoft. Zeker geen kleine namen dus. In Verleiden op internet wordt uitgelegd hoe teksten voor op een website kunnen worden geoptimaliseerd, hoe een productpagina in elkaar zou moeten zitten en welke afbeeldingen en beelden de beste keuzes zijn. Voorbeelden noemt Aartjan van Erkel genoeg, zowel succesverhalen als enorme bloopers. Elke website eigenaar of ondernemer zou dit boek volgens hem in huis moeten hebben.

#6 Start before you're ready

Start before you're ready gaat over het vechten tegen angsten en bescheidenheid. Dit boek is geschreven door businesscoach Simone Levie en is vooral gericht op vrouwen. Al die twijfels die vrouwen over zichzelf hebben, daar moeten ze volgens haar vanaf. Een mooi boek waar lezers kracht van krijgen en dat helpt bij het erkennen van hun talenten.

#7 Doelgerichte SEO

In dit praktische boek geschreven door Tonny Loorbach staan de mogelijkheden van zoekmachine-optimalisatie (oftewel SEO) beschreven. Alle elementen van SEO inclusief bruikbare plug-ins en tools worden in dertien hoofdstukken behandeld. Dit boek is vooral een aanrader voor beginners, die niet weten waar ze moeten beginnen met het optimaliseren van de online vindbaarheid van hun website.

#8 Jezelf de baas

Marcel van Wiggen is trainer en coach voor leidinggevenden, teams en individuen. Hij schreef Jezelf de baas, een boek over het herontdekken en ontplooien van talenten en nog veel meer. 'Kom in actie en regisseer je eigen leven', is de slogan van dit boek. Een goed boek voor als u de draad even kwijt bent en niet meer weet hoe u het beste uit uzelf kan halen.

Foto: Canva


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek