Menu

Om deze redenen wilt u reviews monitoren: een voorbeeld uit de taxi-industrie



reviews in de taxi-industrie

Online reviews lezen als bedrijfseigenaar is spannend: wat als niemand uw bedrijf leuk vindt? Echter, reviews zijn juist heel erg belangrijk geworden. Zeker in een tijd waarin klanten steeds vaker online een beslissing maken over een dienst of een product. Bijna driekwart van de consumenten maakt weleens gebruik van reviews bij de aanschaf van producten of diensten (Motivaction). Juist daarom is het belangrijk om op de hoogte te zijn van wat men over u schrijft. In dit artikel legt Places Nieuws uit waarom reviews zo belangrijk zijn, welke reviews worden geschreven binnen de taxi-industrie en hoe u reviews strategisch in kunt zetten voor uw bedrijf.

Waarom zijn online reviews zo nuttig?

Het beheren en beantwoorden van online reviews kan het aantal verkopen van uw bedrijf verhogen. Klanten vertrouwen bedrijven met goede beoordelingen en zullen hierdoor eerder geneigd zijn om deze producten en diensten aan te schaffen. Daarnaast kan het beantwoorden van reviews ook bijdragen aan een betere reputatie. Ook biedt het beheren van online reviews een manier om uw klant beter te leren kennen. Wat vinden klanten goed gaan? En nog belangrijker: wat kan er verbeterd worden om de klant nog beter van dienst te zijn?

De volgende reviews van taxibedrijven geven een aantal belangrijke leerpunten aan:

"Afspraak nakomen heeft dit bedrijf nog nooit van gehoord. Gewoon een ander bellen, onbetrouwbaar." - beoordeling op Telefoonboek.nl

"Bedrijf is op het opgegeven nummer niet bereikbaar." - beoordeling op Telefoonboek.nl

Uit deze reviews is af te leiden dat er voor (sommige) taxibedrijven verbeterpunten liggen in het nakomen van afspraken en het bereikbaar zijn. Door dit te monitoren voor uw bedrijf, kunt u de pijnpunten van klanten ontdekken om deze zo goed mogelijk op te lossen. Door daarnaast te reageren op negatieve reviews, kunt u trachten een oplossing te bedenken voor het probleem om uiteindelijk tevreden klanten en klantenbinding te realiseren.

Online is online

Daarnaast is het zo dat online reviews online blijven staan en voor lange tijd beschikbaar blijven voor anderen op het internet. Door te antwoorden op reviews en uw bedrijf online op een professionele manier neer te zetten, zal u op lange termijn meer vertrouwen creëren bij uw klanten. Daarnaast zorgt het ervoor dat uw merknaam beter wordt onthouden en krijgt u meer zicht op wie nou precies wat te zeggen heeft over uw bedrijf. En een mooie bijkomstigheid is dat u op deze manier ook meer zicht krijgt op wat uw concurrenten doen.

Wanneer klanten online zoeken naar taxi's, laten reviews een positieve of negatieve indruk achter. Reviews zoals hieronder dragen bij aan positieve associaties bij uw bedrijf:

"Altijd bereikbaar en goede service!" - beoordeling op Telefoonboek.nl

"Goede en vriendelijke chauffeur die professioneel is in zijn werk. Goede ervaring, zeker een aanrader." - beoordeling op Telefoonboek.nl

Beoordelingen taxibedrijven

In totaal zijn 3.063 beoordelingen gegeven voor taxibedrijven op Telefoonboek.nl. 73% van de reviews was positief. De beoordeelde bedrijven ontvingen ook een voldoende. Een voldoende is een review met een beoordeling van een 6 of hoger. Dit betekent dat klanten tevreden zijn over de meeste taxibedrijven. Ondanks de positieve beoordelingen is het nog steeds interessant om op de hoogte te blijven van de reviews die online verspreid worden.

Goede service en bereikbaarheid meest belangrijk voor klanten

De meeste positieve reviews richten zich op de goede service die taxibedrijven leveren. Daarnaast waarderen klanten het dat de de bedrijven goed bereikbaar zijn en afspraken nakomen. Een lage prijs is ook mooi meegenomen. Negatieve reviews laten zien dat de grootste ergernissen bij klanten van taxibedrijven een slechte service zijn en roekeloos rijgedrag. Ook punctualiteit is iets waar een aantal taxibedrijven aan kan werken.

Uw reviews monitoren: zo doet u dat

Door strategisch om te gaan met uw reviews kunt u uw bedrijfsreputatie verbeteren en uw verkopen stimuleren. Vier tips voor hoe u dit het beste kunt aanpakken.

1. Zet een intern proces op om reviews te monitoren

Een onderzoek van Harvard Business Review heeft laten zien dat het beantwoorden van reviews leidt tot meer positieve reviews. Het is dus belangrijk om een systeem op te zetten om op zowel positieve als negatieve reacties te reageren.

2. Kies het juiste monitor platform

Op dit moment bestaan er zoveel review websites dat klanten soms niet meer weten waar zij een review kunnen achterlaten. Door een monitor platform te gebruiken die meerdere bronnen kan combineren, kunt u een beter overzicht verkrijgen van reviews die op diverse websites geplaatst worden. Kijk dus naar de functies van het platform: Kunt u meerdere bronnen combineren en welke metrics zijn beschikbaar?

3. Zoek actief naar reviews

Door zelf gerichte berichten te sturen, kan er meer customer engagement behaald worden. Hierdoor kunnen meer reviews geplaatst worden en ontstaat er meer word-of-mouth rondom uw merk. Meer lezen over het creëren van engagement? Lees ook dit artikel.

4. Gebruik positieve reviews

Gebruik positieve reviews op uw website en verkooppagina's of plaats ze op interessante content pagina's die klanten kunnen inspireren. Door een aparte pagina in te richten voor reviews, ontstaat er meer keyword autoriteit en geeft u een boost aan uw reputatie.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek