Menu

De invloed van Artificial Intelligence op uw onderneming



Artificial Intelligence inzetten voor uw onderneming

Artificial Intelligence (AI) is een veelbesproken onderwerp in 2019 waarin de interesse aanzienlijk blijft groeien. In 2018 was er al een groei van bedrijfsapplicaties op basis van AI en machine learning. Deze trend zet zich voort. De meeste bedrijven weten echter niet wat kunstmatige intelligentie nu voor ze kan doen en lopen daardoor kansen mis om hun bedrijfsprocessen te transformeren. AI biedt veel mogelijkheden voor bijvoorbeeld uw digitale administratie, de klantenservice en HR-afdeling.

Artificial Intelligence en uw bedrijf

AI biedt de mogelijkheid om data te organiseren en te analyseren die eerder buiten beschouwing bleven, zoals afbeeldingen, video en audio. Zo kunnen werknemers efficiënter werken en waardevolle antwoorden en inzichten vinden uit uiteenlopende databronnen. AI-oplossingen zoals intelligente analyse-tools en insight engines veranderen de manier waarop we in 2019 werken en samenwerken. Bovendien verandert de innovatieve technologie de wijze waarop consumenten communiceren met bedrijven. Places Nieuws geeft u een paar voorbeelden van hoe AI uw bedrijf verder kan helpen.

Organisatie van data en documenten

Voor dagelijkse werkzaamheden kan AI-technologie zoals insight engines werknemers op verschillende afdelingen ondersteuning bieden. AI-technologie heeft de potentie om documenten automatisch te classificeren en structureren zodat digitale administratieve processen overbodig worden. AI heeft de potentie om standaard organisatie-taken over te nemen, wat uw werknemers veel tijd kan besparen. Hierdoor kunnen ze zich op andere werkzaamheden richten.

Artificial Intelligence en klantenservice

Klanten willen graag zo snel mogelijk geholpen worden en verwachten ook een goede service. AI kan er voor zorgen dat een klant automatisch wordt doorverbonden met de juiste afdeling of medewerker om het probleem op te lossen. Dit gebeurt op basis van trefwoorden en andere context die verzameld wordt tijdens de interactie. AI is echter niet bedoeld om klantenservice medewerkers te vervangen. Dit zou niet logisch zijn, gezien de toenemende vraag naar persoonlijke service. Maar het is zeker waardevol omdat het data kan verzamelen van eerdere interacties met klanten. Hierdoor kan de technologie medewerkers helpen om een betere algemene klantenervaring te bieden.

HR-management

Analyses met artificial intelligence kunnen HR-afdelingen helpen om snel profielen van kandidaten te filteren die niet geschikt zijn. Bovendien kunnen HR-managers dankzij een insight engine met kunstmatige intelligentie, een overzicht krijgen van medewerkers die deskundig zijn op een bepaald gebied. Als een bedrijf over een grote hoeveelheid data van zijn medewerkers beschikt, kan dit bedrijf hier een schat aan informatie uit halen. Een bedrijf kan bijvoorbeeld gemakkelijk de diversiteit binnen het bedrijf meten en medewerkers filteren die over bepaalde kwaliteiten beschikken.

Door bepaalde back-end taken te automatiseren en verbindingen te leggen tussen verschillende typen databronnen die zich diep in een database bevinden, zorgt artificiële intelligentie ervoor dat uw medewerkers meer tijd en focus overhouden voor meer complexe of emotionele taken. Het helpt de digitale ervaring van uw werknemers te verbeteren en creëert een betere klantenservice.

Foto:Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek