Menu

Zwolse ondernemingen beoordeeld met een 6,5: klant ziet ruimte voor verbetering

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Insights

Zwolse ondernemingen beoordeeld met een 6,5: klant ziet ruimte voor verbetering

Zwolse ondernemingen beoordeeld met een 6,5: klant ziet ruimte voor verbetering

Zwolle is een dynamische stad waar zowel voor jong en oud iets te vinden is. De plaats heeft een rijke geschiedenis als Hanzestad en is aantrekkelijk voor studenten dankzij de verschillende hogescholen. Zwolle is een middelgrote stad en daarmee niet de grootste stad van Overijsel, maar wél de hoofdstad van de provincie. Men kan er dan ook voor allerlei producten en diensten terecht. Maar wat víndt de klant van de Zwolse ondernemers? Telefoonboek.nl onderzocht reviews over ondernemingen uit Zwolle.

Reviews

Op Telefoonboek.nl kan men terecht voor allerlei informatie omtrent bedrijven. Denk daarbij aan contactinformatie en een beschrijving. Bezoekers van de website kunnen voor elk bedrijf ook een beoordeling en geschreven review achterlaten. Voor de beoordeling geeft de bezoekers een cijfer over de algemene indruk, service en prijs/kwaliteitverhouding van het bedrijf. Aan de beoordeling kan men ook een geschreven review toevoegen, om het cijfer toe te lichten of extra informatie te geven. Op Telefoonboek.nl zijn voor Zwolse ondernemingen in totaal 1.364 reviews achtergelaten met bijbehorend cijfer. De beoordelingen van klanten levert de ondernemingen in Zwolle gemiddeld een 6,5 op. Een voldoende die wel ruimte over laat voor verbetering.

Positieve reviews

De meeste reviews over Zwolse ondernemingen zijn positief, namelijk 56,7 procent. Dit is echter geen grote meerderheid. In de positieve reviews komt een aantal opmerkingen herhaaldelijk voor. In de positieve reviews wordt het vaakst (202 keer) een algemeen positief oordeel over de ondernemingen gegeven. Er werd dan bijvoorbeeld geschreven dat het bedrijf "goed" was of de klant "tevreden", maar er werd daar dan geen verdere uitleg gegeven. Ook is vaak de goede service (155 keer) en het vriendelijke personeel (142 keer) van de ondernemingen gecomplimenteerd. Een ander veelvoorkomend compliment (129 keer) ging over de goede kwaliteit of mooiheid van de producten. Veel klanten prezen (106 keer) ook de deskundigheid en professionaliteit van het personeel van de Zwolse bedrijven. Verder werden de snelheid van levering van producten en diensten (83 keer), de goede prijs (79 keer), het goede of grote assortiment (37 keer) en de goede communicatie (35 keer) van de ondernemingen als positieve eigenschappen genoemd. In positieve reviews zijn bedrijven uit bepaalde branches het vaakst gecomplimenteerd, namelijk webshops (45 reviews), kappers (44 reviews) en snackbars (42 reviews).

Top drie complimenten over Zwolse ondernemingen

  1. Algemeen positief oordeel - Genoemd in 202 reviews
  2. Goede service - Genoemd in 155 reviews
  3. Vriendelijk personeel - Genoemd in 142 reviews

Meest gecomplimenteerde branches

  1. Webshops - 45 reviews
  2. Kappers - 44 reviews
  3. Snackbars - 42 reviews

Negatieve reviews

Een kleine minderheid van de reviews over Zwolse ondernemingen is negatief. De meest voorkomende klacht (160 keer) in de reviews gaat over de slechte bereikbaarheid of slechte communicatie van de bedrijven. Bedrijven nemen vaak de telefoon niet op of beantwoorden een mail niet of te laat. Iets anders waar vaak (145 keer) over geklaagd wordt in de reviews over Zwolse ondernemingen is slechte service. Meestal doen klanten enkel een uitspraak zoals "waardeloze service", maar in sommige reviews wordt uitgelegd dat de klant de service slecht vindt omdat het bedrijf bijvoorbeeld niet wilde helpen bij het oplossen van een probleem. Er werd in de reviews ook 84 keer geklaagd over onvriendelijk personeel bij sommige bedrijven uit Zwolle. Ook is er een aanzienlijk aantal (74) algemeen negatieve oordelen gegeven door klanten. Zij schreven dan bijvoorbeeld alleen opmerkingen als "slecht bedrijf" of "niet tevreden". Er werd dan niet verder uitgeweid over de reden voor de ontevredenheid. Tevens werd er geklaagd over de slechte kwaliteit van producten of een slecht assortiment (53 keer), lange wachttijden aan de telefoon of in een fysieke zaak (31 keer), de onkunde van personeel (27 keer), de hoge prijs (23 keer) en slechte openingstijden (10 keer). Bedrijven uit de volgende branches zijn het vaakst geklaagd: webshops (87 reviews), telefoonwinkels (61 reviews) en kledingzaken (33 reviews).

Top drie klachten over Zwolse ondernemingen

  1. Slechte bereikbaarheid/communicatie - Genoemd in 160 reviews
  2. Slechte service - Genoemd in 145 reviews
  3. Onvriendelijk personeel - Genoemd in 84 reviews

Meest beklaagde branches

  1. Webshops - 87 reviews
  2. Telefoonwinkels - 61 reviews
  3. Kledingzaken - 33 reviews

Opvallende resultaten

Het is opvallend dat het cijfer 10 (472 keer) en het cijfer 2 (345 keer) velen malen vaker voorkwamen dan andere cijfers. Dit wijst erop dat mensen Zwolse ondernemingen in extremen beoordelen, of dat alleen mensen met een extreme mening de behoefte hebben gevoeld om een review te schrijven.

Foto: Wikimedia Commons

Reacties



Even geduld alstublieft...