Menu

Wie zijn de winnaars van The Best Social Awards 2018?

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Insights

Wie zijn de winnaars van The Best Social Awards 2018?

The Best Social Awards 2018

Op 6 en 7 juni werden The Best Social Awards van 2018 uitgereikt. De uitreiking werd opgesplitst in twee dagen omdat er voor twee categorieën awards werden uitgereikt. In de categorie: The Best Social Award Business, kiest een 44-koppige jury welke bedrijven genomineerd worden. In de categorie The Best Social Awards Audience, worden de winnaars gekozen door zowel het publiek als de jury.

Winnaars in de categorie Business

De categorie Business is in 13 verschillende subcategorieën ingedeeld, een aantal voorbeelden van categorieën zijn: beste talent, beste inhaker, beste campagne, beste innovatie, beste livestream en beste merk. Dit jaar is Bol.com als beste merk uit de test gekomen. Vooral de Facebookpagina van de webshop doet het dit jaar goed, deze is volgens de organisatie getransformeerd tot een ware entertainment-pagina.

Steeds meer video

Een belangrijke sociale mediatrend in 2018 is de toename van het aantal video"s als marketingmiddel. Een video is een goed middel om meer interactie met een doelgroep te krijgen. Tijdens de awarduitreiking is aandacht besteed aan het bedrijf dat er het afgelopen jaar het beste in slaagde een goede video te maken. Genomineerden waren Bavaria, Efteling, Fonds Slachtofferhulp, ING, WeFilm en Amsterdenim. Deze laatste sleepte de award in de wacht met een originele video over locals versus toeristen. In de video spreken toeristen hun onvrede uit over locals die hun airbnb"s in beslag nemen en in de buurt van populaire musea wonen. De video werd ontwikkelt in samenwerking met het satirische online nieuwsmagazine De Speld.

Beste Campagne

Bavaria ging naar huis met een award voor Beste Campagne. Het bedrijf lanceerde in 2017 de #carnavalvrij campagne met als doel om carnaval tot officiële (vrije) feestdagen te maken. Om het onderwerp in de politiek te krijgen waren 40.000 handtekeningen nodig. Binnen twee dagen waren deze handtekeningen al binnen.

Beste Innovatie

Het Van Gogh Museum won de award voor Beste Innovatie. Het museum zette een bekende schilderijenreeks van Van Gogh in een virtuele galerij. Samen met Facebook organiseerde het museum een live stream waardoor mensen de schilderijen virtueel konden bewonderen. Op drie verschillende continenten en in vijf livestreams vertelden experts het verhaal achter deze bekende schilderijen. Deze livestream kon ook op een later tijdstip bekeken worden.

Winnaars in categorie Audience

Voor de categorie The Best Social Awards - Audience ging de organisatie op zoek naar bekende persoonlijkheden, politici, Instagrammers, Youtubers, merken en de beste reacties op sociale media. Tim Hofman, bekend van tv-programma"s op BNN maar ook van zijn eigen youtube kanaal, is een echte bruggenbouwer tussen traditionele en nieuwe media. Hofman ging er voor de tweede keer met de prijs voor Beste Personality vandoor.

Foto: Bigstock

Reacties



Even geduld alstublieft...