Menu

Reclamebureaus scoren punten met snelle service

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Insights

Reclamebureaus scoren punten met snelle service

Reclamebureaus scoren punten met snelle service

De reclamebranche herstelt van de zware klap van de economische crisis van 2008. De economie trekt de afgelopen jaren stevig aan en het consumentenvertrouwen neemt toe. Bedrijven investeren meer in marketing en communicatie, waardoor steeds meer reclamebureaus ingeschakeld worden. Van 2014 tot 2017 is het aantal reclamebureaus toegenomen, en de prognose is dat deze stijgende lijn zich zal doorzetten in 2018. Maar wat wordt er over het algemeen gevonden van de Nederlandse reclamebureaus?

Gebruikers beoordelen reclamebureaus op Telefoonboek.nl

Bezoekers hebben reclamebureaus beoordeeld op Telefoonboek.nl. Hierbij laten ze een cijfer achter voor hun algemene indruk, de service en de prijs-kwaliteitsverhouding. Dit cijfer kan dan verder worden toegelicht met een geschreven review. Het totale aantal beoordelingen van reclamebureaus op Telefoonboek.nl is 791. Het gemiddelde oordeel van de bezoeker is met een 6,5 vrij mager. Hierbij valt op dat vooral een snelle service door bezoekers vaak beloond wordt met een 10. Daarnaast voelt een krappe 10% van de beoordelaars zich opgelicht door een reclamebureau, waardoor ze deze beoordelen met een 2.

Service belangrijke rol in positieve beoordelingen

Het merendeel van de reclamebureaus ontving een positieve beoordeling van de gebruikers op Telefoonboek.nl (60%). Dit oordeel was gemiddeld uitermate hoog, namelijk een 9,5. De meestvoorkomende toelichting voor een positief oordeel was goede service. Dit was bij 30% van de beoordelingen het geval. Hierbij viel op dat bij bijna de helft van deze toelichtingen werd gezegd dat de service snel was. Dit blijkt een belangrijk criterium te zijn bij de beoordeling van reclamebureaus. In 20% van de gevallen ontving een reclamebureau een positief oordeel gezien het expertise en de vakkundigheid. Gebruikers waren positief over creatieve of eigenzinnige ontwerpen. De prijs speelde in slechts 5% van de positieve oordelen een rol. In de andere gevallen was er slechts een algemene toelichting (19%) of ontbrak er een duidelijke toelichting.

Fraude speelt rol in 10% van alle oordelen

De andere 40% van de oordelen over reclamebureaus zijn onvoldoende. Het gemiddelde oordeel lag hierbij erg laag; slechts een 2,3. In 8% van de gevallen werd er slechts een algemene toelichting gegeven. Bij de andere oordelen volgde wel een duidelijke toelichting. Een negatief oordeel op basis van de prijs kwam hierbij het vaakst voor (33%). In meer dan de helft van deze gevallen voelden gebruikers zich zelfs opgelicht. In maar liefst 10% van de in totaal 791 beoordelingen was sprake van wurgcontracten of fraude. Daarnaast bleek de slechte service een belangrijk criterium voor de beoordeling te zijn. Dit kwam namelijk in 28% van de negatieve beoordelingen terug. Hierbij werd in over de helft van deze gevallen genoemd dat reclamebureaus slecht communiceren. Ze zouden slecht telefonisch of per e-mail bereikbaar zijn, of hebben geen website. Dit wordt vooral bij communicatiebureaus als erg paradox ervaren. "Communicatiebedrijf? - de communicatie is ver te zoeken!" oordeelt een gebruiker. Een gebrek aan expertise speelde slechts bij 2% van de beoordelingen een rol.

Foto: Bigstock

Reacties



Even geduld alstublieft...