Places logo
Menu

Rabobank spant de kroon met slecht bereikbare telefooncentrale

Rabobank spant de kroon met slecht bereikbare telefooncentrale

Vier op de tien smartphone gebruikers gebruiken hun telefoon voor financiën. Het is daarom als bank noodzakelijk om de digitale dienstverlening op orde te hebben. Naast een goede app is een telefonische dienstverlening ook nog steeds belangrijk. Dit relatief oude communicatiemiddel wordt namelijk nog steeds veel gebruikt voor de klantenservice in de financiële wereld. Banken scoren echter niet goed op hun telefonische bereikbaarheid. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt namelijk dat bijna de helft van de banken telefonisch niet goed bereikbaar zijn.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 1.910 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "bank". Deze nummers worden in het bestand gemarkeerd als "slecht bereikbaar" wanneer er drie keer of vaker geen gehoor wordt gegeven aan de oproep: hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit houdt in dat er op dat moment geen antwoordapparaat was. Dit was bij 932 banken het geval, hetgeen neerkomt op 48,8% van de gevallen. Dat betekent dat 51,2% van de telefoonnummers weinig tot geen klachten krijgt.

Slecht bereikbare banken

Naast ING vormen de Rabobank en ABN AMRO samen de grootste banken in de Nederlandse bankensector. Uit dit onderzoek blijkt echter dat veel filialen van deze grote banken telefonisch niet goed bereikbaar zijn. De Rabobank spant de kroon met 364 telefoonnummers die niet goed bereikbaar zijn, op de tweede plaats staan ABN AMRO met 363 slecht bereikbare telefoonnummers. Daarnaast heeft ING 249 telefoonnummers die meer dan drie gemiste oproepen hebben. SNS Bank staat op de vierde plaats met 101 slecht bereikbare telefoonnummers.

Meeste gemiste oproepen

Uit het onderzoek naar de telefonische bereikbaarheid van banken is tevens gebleken welke banken de meeste gemiste oproepen hebben. ABN AMRO Verzekering B.V. in Zwolle heeft met 102 gemiste oproepen het hoogste aantal gemiste telefoontjes. Op de tweede plaats staat een vestiging van de ING Bank in Leeuwarden, deze vestiging heeft 100 gemiste oproepen. Op de derde plaats staat ING Bank in Emmen met 96 gemiste telefoontjes. Wat betreft de telefonische bereikbaarheid is er voor deze banken zeker nog werk aan de winkel.

Banken in Friesland beter bereikbaar

Als er naar de telefonische bereikbaarheid van banken per provincie wordt gekeken valt op dat Limburg, met 76,6%, het hoogste percentage slecht bereikbare banken heeft. In Friesland zijn de banken telefonisch beter bereikbaar, daar heeft 46% van de banken meerdere gemiste oproepen.

Percentage slecht bereikbaar per provincie

  1. Limburg: 76,7%

  2. Zeeland: 70,7%

  3. Flevoland: 66,7%

  4. Utrecht: 65,7%

  5. Overijssel: 65,6%

  6. Gelderland: 64,4%

  7. Groningen: 63,6%

  8. Drenthe: 61,2%

  9. Zuid-Holland: 60,8%

  10. Noord-Brabant: 54,9%

  11. Noord-Holland: 50,6%

  12. Friesland: 46%

Foto: Bigstock

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!