Menu

Netflix krijgt bioscoopbranche niet klein. Deze bioscopen worden als best beoordeeld!



Netflix krijgt bioscoopbranche niet klein. Deze bioscopen worden als best beoord

Zin in een movie night? Netflix, Ziggo en Videoland beheersen het Nederlands tv-kijkgedrag meer dan ooit, met name die van jongeren. Toch krijgen deze video-on-demand diensten de Nederlandse bioscopen niet klein. Sterker nog, in de afgelopen decennia steeg het bioscoopbezoek in Nederland met maar liefst 56 procent. Dat bleek uit een publicatie van ABN AMRO van januari 2018. De bank verwacht de komende jaren een aanhoudende, maar afvlakkende bezoekersgroei. ABN AMRO adviseert bioscopen om overcapaciteit en aanbodverschraling te vermijden met investeringen in intensere beleving, prijsdifferentiatie, onverwachte content en personalisatie. Maar zitten bioscoop liefhebbers daar wel op te wachten? Places Nieuws zocht uit waar bioscopen in Nederland op worden beoordeeld. Lees meer!

290 bioscoop klantreviews

Op basis van de gegevens van Telefoonboek.nl is gekeken hoe bioscopen door klanten worden beoordeeld. Telefoonboek.nl is een online bedrijvengids waar bezoekers de contactgegevens van bedrijven kunnen vinden. Naast het vinden van contactgegevens kunnen bezoekers een cijfer en een geschreven beoordeling achterlaten over hun ervaring met een bedrijf. Een voldoende wordt gerekend vanaf een 6.0 of hoger en een onvoldoende lager dan een 6.0. In totaal zijn er op Telefoonboek.nl 290 beoordelingen gegeven voor bioscopen. Gemiddeld gezien ontvingen bioscopen een 4.3 als cijfer. Daarvan was ruim 25 procent positief en gaf een voldoende met een 8.7 als gemiddeld cijfer. Daartegenover was bijna 75 procent van de klanten minder tevreden over hun bioscoopbezoek en gaven een 2.8 als gemiddeld cijfer.

Tevreden klanten

Volgens de klantbeoordelingen scoren bioscopen, met stipt op één, op de klantvriendelijkheid van het personeel. Vervolgens het veelzijdige filmaanbod, goede hygiëne van de zalen en voorzieningen en gezellige sfeer. Onderstaande reviews verwoorden deze tevredenheid:

''Gebeld om half 10 's avonds over vergeten knuffel die middag. De persoon in kwestie kon me niet direct helpen maar gaf een aantal tips en stelde gerust (m'n dochter) dat de knuffel vast wel gevonden kan zijn. Formulier gevonden voorwerpen gestuurd en afwachten. Misschien rij ik nog even langs zo. Vriendelijk en met veel geduld een fijn gesprek! Daar kunnen er nog wat van leren.'' - Beoordeling van een bezoeker van Telefoonboek.nl.

''Al jaren vind ik dit de fijnste bioscoop om naartoe te gaan. Top service, vriendelijk personeel en een goed filmaanbod. Prijzen iets aan de hoge kant.'' - Beoordeling van een bezoeker van Telefoonboek.nl.

Verbeterpunten voor bioscopen

Uit de analyse blijkt dat het merendeel van de klanten een negatieve beoordeling heeft achtergelaten over hun bioscoopbezoek. Vaak komt de ervaring van de klanten dan niet overeen met hun vooropgestelde verwachting. Reviews van klanten zijn natuurlijk persoonsgebonden, maar het is voor bioscoop ondernemers van belang in te zien dat online reviews voor andere klanten worden gebruikt als belangrijke maatstaf om wel of niet bij u langs de komen. Klanten uitten hun ontevredenheid voornamelijk over hoge prijzen, niet-klantvriendelijke services en slechte telefonische bereikbaarheid. Zo bleek uit onderstaande reviews:

''Telefonisch slecht bereikbaar en matige service. Voor het bellen met de balie, voor het annuleren van een order (om te voorkomen van een dubbelboeking). moet ik nu blijkbaar langs de bioscoop om dit te regelen of dubbel betalen en kijken of ik het tegoed op een tegoedbon zou kunnen krijgen. Bij een concurrent van deze bioscoop was dit zonder problemen direct opgelost dat ik een verkeerde boeking had (boeken voor meerdere personen en naar een andere zaal worden verwezen zonder dit door te hebben).'' - Beoordeling van een bezoeker van Telefoonboek.nl.

''Ik wilde alleen maar bestelde kaartjes checken op de rolstoelplaats en dat voor 80 cent per min tot 40 euro maximaal. Zonder een gewoon aardig mens die kan helpen, maar wel een onpersoonlijk elektronisch bandje waar je niets aan hebt. Slechte service dus!'' - Beoordeling van een bezoeker van Telefoonboek.nl.

Uitstekend beoordeelde bioscopen

Ondanks de negatieve ervaringen worden er ook bioscopen goed beoordeeld. Deze bedrijven krijgen meerdere goede beoordelingen:

  • Vue Bioscopen in Hoogezand (voorheen JT Bioscopen) is onderdeel van Vue International, de grootste bioscoopgroep buiten de Verenigde Staten. Vue heeft in Nederland 21 bioscopen in 20 steden. ''Kom regelmatig met mijn kleinzoon en we voelen ons uitermate op ons gemak. Vorige week nog de sinterklaasfilm (2e keer) bekeken en dat was weer reuze gezellig. Tot gauw!.'' - Beoordeling van een bezoeker van Telefoonboek.nl.

  • Pathé Schouwburgplein in Rotterdam is onderdeel Pathé Nederland. Pathé is een keten van (vaak grote) bioscopen en heeft in Nederland 28 bioscopen. ''Super, super, super!! In deze tijd waarin het lijkt dat vriendelijkheid en attentheid ver weg lijkt te zijn: Bij Pathé Schouwburgplein ging ik naar Queen en werd behandeld als een Queen. Ongevraagd zoveel hulp en warmte van het personeel. Echt klasse. Ik heb een super avond gehad, die ik niet snel zal vergeten. En ik zal zeker vaker gaan!! Geluidskwaliteit ook helemaal goed. Je zou zo keihard mee willen zingen en dansen (wat ik helaas niet meer kan). Voor mij een onvergetelijke avond, zeker voor herhaling vatbaar, met de complimenten aan personeel en management. Helemaal TOP!!!'' - Beoordeling van een bezoeker van Telefoonboek.nl.

Wilt u klantbeoordelingen over andere bioscopen nalezen? Op Telefoonboek.nl vindt u adresgegevens en klantbeoordelingen van veel bedrijven in Nederland.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek