Menu

Instagram onder de loep: wat is de doelgroep en hoe adverteert u er?



Hoe kunt u Instagram het beste inzetten voor uw bedrijf.

Instagram is razendpopulair en telt over de gehele wereld meer dan 400 miljoen gebruikers. De afgelopen jaren zien we een stijgende lijn onder het aantal Instagram gebruikers. Dit maakt het tot een interessant marketingplatform voor bedrijven. In deze blog licht Places.nl wat uit u moet weten om te beginnen met adverteren op Instagram.

Waarom adverteren op Instagram?

Instagram trekt aandacht en veel potentiële klanten spenderen bijzonder veel tijd op deze social media. Bovendien blijkt volgens een studie van Instagram dat zelfs 60% van de Instagram gebruikers producten en diensten kennen via Instagram en Instagram posts. 75% stelt zelfs dat ze actie ondernemen na het bekijken van Instagram posts. Denk dan aan het bezoeken van uw website, meer info over uw bedrijf of product op zoeken of een vriend inlichten. 30% van de gebruikers kocht een product na het ontdekken van het product op Instagram. Meer dan genoeg redenen dat Instagram een waardevol mediaplatform is voor uw marketing!

Gebruikt uw doelgroep Instagram?

De vraag die u altijd moet stellen als u overweegt om een nieuw kanaal te gaan gebruiken voor uw marketing is: gebruikt mijn doelgroep het? Richt u zich bijvoorbeeld op jongeren, designers, modelabels of andere creatievelingen of wellicht festivalgangers, liefhebbers van goed eten of een andere niche? Dan kan een Instagram kanaal u wellicht veel voordelen bieden.

Adverteren via Instagram

Instagram advertenties zijn betaalde berichten die op de tijdlijn of Instagram stories van uw doelgroep verschijnen. Dit kunt u op twee manieren doen: via de Instagram app of via Facebook ads manager. Om te beginnen heeft u een Facebook-advertentieaccount en een Facebook-pagina nodig om advertenties weer te geven op Instagram. Dit komt omdat Instagram eigendom is van Facebook. U kunt Instagram-advertenties opmaken via de functies advertentiebeheer, Facebook-pagina's of uw Instagram bedrijfsprofiel. Zodra u uw Facebook-advertentieaccount en Facebook-pagina heeft ingesteld, kunt u uw Instagram Business-profiel ook koppelen om advertenties weer te geven op Instagram. De meest eenvoudige manier van adverteren via Instagram is via de Instagram app. Via uw bedrijfsprofiel tikt u op 'promoties' en vervolgens 'promoties maken'. Hier kunt u het bericht kiezen dat u wilt promoten en de details van de promotie invoeren.

Kunt u visuele verhalen vertellen?

Instagram is een visueel platform. Gebruikers willen daarom graag mooie, visuele, inspirerende en/of interessante visuele content zien. Is dat mogelijk bij uw product of dienst? Waar wacht u dan nog op?

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek