Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Grote reisbureaus scoren matig of onvoldoende volgens klantbeoordelingen



Grote reisbureaus scoren matig of onvoldoende volgens klantbeoordelingen.

Tijdens de donkere winterdagen is het aantrekkelijk om tijdens de kerstvakantie een reisje naar de zon te boeken. Of wellicht zit je te denken aan een wintersportvakantie, een verre reis of een goedkope last-minute? Een reisbureau zou je goed op weg kunnen helpen met het kiezen van een bestemming en een accommodatie met de beste deal. Er is tegenwoordig veel informatie online te vinden over de verschillende reizen die aangeboden worden door reisbureaus. Dit biedt natuurlijk veel mogelijkheden. Telefoonboek.nl zocht uit wat consumenten vinden van reisbureaus om jou op weg te helpen met de juiste keuze.

Grote reisorganisaties scoren negatief

Uit de database en beoordelingen van Telefoonboek.nl blijkt dat de grote, landelijke reisbureas negatief scoren. Booking.com scoort met 635 beoordeling gemiddeld een 5,1. Wat het vaakst door klanten genoemd wordt is de slechte bereikbaarheid en service. Opstap Reizen scoort gemiddeld een 4,5 met 176 beoordelingen. Klanten klagen bij Opstap Reizen vooral over de telefonische bereikbaarheid. Vervolgens scoort Ebookers gemiddeld een 4,3 met 101 beoordelingen en Flywise een 5,1 met 102 beoordelingen. Travix krijgt een 3,4 gemiddeld met 81 beoordelingen. Bij deze reisorganisaties wordt weer de slechte telefonische bereikbaarheid aangekaart door klanten wat weer negatieve scores op service en algemene indruk van het bedrijf achterlaat.

Telefonische bereikbaarheid onvoldoende

Het grootste punt van kritiek bij reisbureaus was de slechte telefonische bereikbaarheid. De bureaus blijken lastig bereikbaar te zijn met wachttijden die tot een half uur of langer oplopen. Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice, zegt hierover 'Zodra een reisbureau de telefoon niet zelf kan opnemen, kan een extern bureau een uitkomst bieden. Dit bevordert de tevredenheid van klanten en dat is waar je als organisatie voor gaat.' Reisbureaus blijken vaak ook via de mail slecht bereikbaar te zijn en klanten krijgen vaak geen reactie. Uit de beoordelingen blijkt dat ook dat de klantenservice niet erg vriendelijk en flexibel is. Dit levert veel irritaties bij de klanten.

Beoordelingen en reviews op Telefoonboek.nl

Op Telefoonboek.nl kan je naast contactinformatie ook klantenreviews vinden over verschillende bedrijven. Klanten kunnen bedrijven een cijfer geven variërend van 1 tot 10. Klanten kunnen een bedrijf beoordelen op algemene indruk, service, prijs-kwaliteit en telefonische beschikbaarheid. Hieruit wordt een gemiddelde score berekend. Voor de Nederlandse reisbureaus zijn in totaal 6.867 reviews achtergelaten. Al deze beoordelingen samen geven een gemiddelde van een 6,9. Er zijn in totaal 2.786 negative reviews achtergelaten (beoordelingen lager dan een 6) en 4.081 positieve reviews (beoordelingen hoger dan een 6).

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek