Menu

Consument over het algemeen tevreden over fotowinkels



Zo worden fotowinkels beoordeeld

Door de opkomst van e-commerce zijn er steeds minder fotospeciaalzaken in Nederland. Veel foto-artikelen worden tegenwoordig online aangeboden en dat zorgt ervoor dat fysieke fotozaken verdwijnen. Desondanks zijn fotospeciaalzaken nog niet helemaal verleden tijd. Door mee te gaan in trends houden sommige fotowinkels zich staande. Bovendien wil de consument met grote uitgaven graag professioneel advies. Places.nl zocht uit welke fotospeciaalzaken het beste beoordeeld worden volgens de Nederlandse consument.

Klantenreviews

Op Telefoonboek.nl hebben bezoekers de mogelijkheid om in contact te komen met bedrijven en een beoordeling achter te laten over hun ervaring. In dit onderzoek zijn er 199 fotozaken beoordeeld. Gemiddeld ontvingen fotozaken een 7,1. Van de geanalyseerde fotozaken ontving 65% een positieve beoordeling met een cijfer van 6 of hoger. Positief beoordeelde bedrijven ontvingen gemiddeld een 9,3. Fotozaken met een negatieve beoordelingen ontvingen een 2,9 gemiddeld.

Goede service, vriendelijk personeel en kwaliteit

Over het algemeen vindt de consument goede service en vriendelijk personeel erg belangrijk. De consument wilt graag netjes geholpen worden. Zo geven klanten aan over een fotozaak:

'Ze zijn altijd behulpzaam, geven goede adviezen en een vriendelijke benadering' - Beoordeling op Telefoonboek.nl

Bovendien vindt de consument het assortiment ook belangrijk en de kwaliteit van de fotoafdrukken:

'Fijne winkel waar service hoog in het vaandel staat. Vriendelijke open medewerkers die meedenken met de wensen van de klant. Mooi assortiment digitale camera's, fotolijsten en accessoires. Ook zijn de afdrukken van één uur fotoservice van verbluffende kwaliteit!' - Beoordeling op Telefoonboek.nl

Negatieve ervaringen

Er komt duidelijk uit de reviews naar voren dat een slechte telefonische bereikbaarheid leidt tot negatieve beoordelingen bij de consument. Ook wordt slechte service en onvriendelijkheid niet gewaardeerd door klanten. Een voorbeeld van een negatieve beoordeling:

'Onvriendelijk personeel, geen klantvriendelijke houding. Ik ga nooit meer terug.' - Beoordeling van Telefoonboek.nl

Bovendien vinden klanten het belangrijk als u vakkundig en professioneel bent in uw vak. Dat blijkt uit de volgende review:

'Gewoon niet aan beginnen en een echte fotograaf gaan zoeken.' - Beoordeling op Telefoonboek.nl

Conclusie

Het merendeel van de fotospeciaalzaken op Telefoonboek.nl ontvangt positieve beoordelingen. Met name een goede service, vriendelijk en vakkundig personeel staan hoog in het vaandel. Negatieve beoordelingen ontstaan door slechte telefonische bereikbaarheid en onvriendelijk personeel. Het is belangrijk om te zorgen dat uw personeel weet hoe ze klantgericht en vakkundig te werk gaan binnen uw fotozaak. Ben op de hoogte van de nieuwste trends binnen de camerawereld en weet wat u klanten willen zodat u uw klanten kunt blijven verrassen.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties