Menu

Consument beoordeelt recreatiebranche positief



Positieve beoordeling recreatie branche

In de vakantie een dagje weg? Of in het weekend even helemaal wat anders doen? Recreatief op pad gaan is een goed idee en erg divers. Een weekendje op de camping, een dag naar een festival, of een workshop volgen. Het kan allemaal. Het is goed om te weten welke recreatiebedrijven goed worden beoordeeld, zodat u optimaal en zonder zorgen kunt genieten van uw uitje. Places Nieuws zocht voor u uit hoe recreatiebedrijven beoordeeld worden door klanten.

Het onderzoek

Op Telefoonboek.nl hebben bezoekers de mogelijkheid om in contact te komen met bedrijven en een beoordeling achter te laten op basis van hun ervaring. In dit onderzoek zijn 216 beoordelingen van recreatiebedrijven meegenomen. Dit varieert van campings tot escape rooms. Gemiddeld ontvingen zij een 7,0 van klanten. In totaal ontving 66% een voldoende, dit is een beoordeling van een 6,0 of hoger. Het gemiddelde cijfer was dan ook een 9,5. Helaas zijn er ook bedrijven die een onvoldoende scoren.Gemiddeld scoren deze bedrijven een 2,2.

Positieve beoordelingen

Naast een cijfer kunnen klanten ook een geschreven beoordeling achterlaten. Uit de positieve beoordelingen kan afgeleid worden wat klanten het meest waarderen aan recreatiebedrijven. Uiteindelijk is het belangrijkste dat personeel klantvriendelijk is en het bedrijf gastvrij is. Kwaliteit en prijs blijft uiteraard ook belangrijk. Enkele voorbeelden:

"Eerlijk en gezellig. Altijd een welkom gevoel. Deze organisatie werkt in mijn ogen betrouwbaar." - beoordeling op Telefoonboek.nl

"Je kan goed afspraken maken met dit bedrijf en ze bieden goede service. Zeker een aanrader!" - beoordeling op Telefoonboek.nl

Negatieve beoordelingen

Helaas zijn er ook bedrijven die minder goed beoordeeld werden door klanten. Irritaties van klanten zijn bijvoorbeeld dat het bedrijf niet bereikbaar is, dat mensen oplichters blijken te zijn en afspraken niet nakomen. Enkele beoordelingen:

"Reageert niet op e-mail en wordt niet opgenomen telefonisch." - beoordeling op Telefoonboek.nl

"De eigenaren zijn bot. Ze geven weinig respons en bij een klacht handelen ze het niet af." - beoordeling op Telefoonboek.nl

Conclusie

Over het algemeen worden recreatiebedrijven goed beoordeeld. Klanten vinden het belangrijk als het bedrijf gastvrij en personeel klantvriendelijk is. Ook kwaliteit en prijs blijft belangrijk. Afhankelijk van wat voor type recreatie u aanbiedt, kunnen klanten andere wensen hebben. Houd hier daarom altijd rekening mee om zo goed mogelijk aan de behoeften van uw klant te kunnen doen en hen de beste ervaring mee te geven.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties