Places logo
Menu

Action scoort slecht op telefonische bereikbaarheid: 78 gemiste oproepen gemeld

Action scoort slecht op telefonische bereikbaarheid: 78 gemiste oproepen gemeld

Er is veel concurrentie in de retailmarkt, met name in het middensegment. Zo zijn de drie concurrenten Action, Blokker en Hema in een hevige concurrentiestrijd om de modale shopper voor zich te winnen. De winkels specialiseren zich alle drie in een ander gebied, Action op een lage prijs; Hema met een eigen identiteit en Blokker met een vast assortiment. Naast de focus op prijzen, marketing en een goed assortiment blijft een goede service voor elke winkel belangrijk. Maar hoe scoren deze winkels, en andere winkels in de huishoudartikelen branche, op telefonische bereikbaarheid? Telefoonboek.nl heeft het uitgezocht.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 3.088 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "huishoudelijke artikelen". Deze nummers worden in het bestand gemarkeerd als "slecht bereikbaar" wanneer er drie keer of vaker geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 523 winkels het geval, hetgeen neerkomt op 17% van de gevallen. Dat betekent dat 83% van de bedrijven weinig tot geen klachten krijgt.

Veel gemiste oproepen bij Action

Action, Hema en Blokker zijn bekende winkels die huishoudelijke artikelen verkopen. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt dat Action het slechtst scoort wat betreft telefonische bereikbaarheid. In het bestand van slecht bereikbare winkels komen 260 telefoonnummers van Action voor. De Action in Zaltbommel spant de kroon wat betreft slechte telefonische bereikbaarheid, deze winkel heeft namelijk 78 gemiste oproepen. Bij het hoofdkantoor van Blokker is er ook ruimte voor verbetering, daar zijn namelijk 68 gemiste oproepen gemeld. HEMA scoort van deze drie ketens het beste op telefonische bereikbaarheid. De HEMA in Nijkerk heeft met 27 gemiste oproepen de meeste telefoontjes gemist. In vergelijking tot Action en Blokker is dit vrij weinig.

Provincie

Uit dit onderzoek blijkt dat bedrijven in de huishoudartikelen branche in de provincie Drenthe het slechtst scoren op telefonische bereikbaarheid. In die provincie is 54% van de bedrijven telefonisch niet goed bereikbaar. Bedrijven in Zeeland scoren daarentegen het beste, in die provincie is slechts 15% van de bedrijven telefonisch niet goed bereikbaar.

Percentage slecht bereikbaar per provincie

  1. Drenthe: 54%
  2. Groningen: 29%
  3. Flevoland: 25%
  4. Noord-Brabant: 25%
  5. Friesland: 24%
  6. Gelderland: 21%
  7. Limburg: 19%
  8. Zuid-Holland: 19%
  9. Overijssel: 18%
  10. Noord-Holland: 16%
  11. Utrecht: 16%
  12. Zeeland: 15%

Foto: Bigstock

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!