Menu

Aantal motorrijders in Nederland stijgt: hoe ervaren zij bedrijven in deze categorie?



Klantbeoordeling motorbedrijven

Motorrijden zit in de lift. Steeds meer Nederlanders kiezen voor een motorrijbewijs. Uit onderzoek van BOVAG en het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) blijkt dat in 2018 ongeveer 28.000 Nederlanders slaagden voor het motorrijexamen. Een toename van 5,6% vergeleken met 2017. Hierdoor steeg het aantal Nederlanders met een motorrijbewijs naar 1,5 miljoen. Naast dat steeds meer Nederlanders kiezen voor een motorrijbewijs, bezoeken ze ook graag wedstrijden. Op 29 en 30 juni vindt namelijk de TT in Assen plaats. De 89e editie van de MotoGP trekt jaarlijks veel bezoekers met bekende rijders als Valentino Rossi, Marc Marquez en Andrea Dovizioso. Wilt u nou zelf met uw motor richting Assen toeren om deze unieke wedstrijd mee te maken? Places Nieuws zocht voor u uit bij welke bedrijven onder de categorie 'Motor' u het beste een motor kan kopen en onderhoud kan laten verzorgen.

Het onderzoek

Telefoonboek.nl is een online bedrijvengids waar bezoekers naast het vinden van bedrijfsinformatie een beoordeling kunnen achterlaten. In totaal zijn er 773 reviews en 656 ratings achtergelaten voor motor bedrijven in Nederland. Deze beoordelingen kunnen zowel voldoende (cijfer van 6 of hoger) als onvoldoende (lager dan een 6) zijn. Gemiddeld ontvangen deze bedrijven een 7,0 als cijfer. In totaal zijn er 75 onvoldoendes gegeven met een gemiddelde van een 4,9. Dit betekent dat bijna 90% een positieve rating heeft ontvangen met een gemiddeld cijfer van een 7,3.

Positieve beoordelingen

Het merendeel van de motor bedrijven ontvangt positieve beoordelingen. Klanten waarderen vooral klantvriendelijkheid en snelle service. Ook kennis van het vak levert tevreden klanten op. Een aantal reviews van tevreden klanten:

"Hier kun je altijd terecht met echte aandacht voor je motor. Zeer vriendelijke man met echte service." - Beoordeling op Telefoonboek.nl

"Nette zaak, zeer klantvriendelijk geholpen, snelle en nette aflevering. Topzaak!" - Beoordeling op Telefoonboek.nl

Negatieve beoordelingen

Negatieve beoordelingen zijn vooral gericht op het klantcontact. Ontevreden klanten zijn niet te spreken over onbereikbare bedrijven die niet terug bellen, die slechte service bieden en onvriendelijk zijn. Enkele reviews van klanten:

"Contact met klanten is bij dit bedrijf in ieder geval absoluut geen aandachtspunt. vent aan de telefoon niet me niet eens uitspreken, zodra hij hoort dat het om het nakijken van een Suzuki uit 1981 gaat, zegt hij: 'Dat is oud spul, daar beginnen we niet aan'. Om me vervolgens succes te wensen en op te hangen. Enige dat ik hem kan nageven is dat het in ieder geval kort en duidelijk was, maar houd hier toch het gevoel aan over alsof ik geschoffeerd ben." - Beoordeling op Telefoonboek.nl

"Ik probeer al anderhalve week contact te krijgen via de mail en telefoon. Nog niks van ze gehoord." - Beoordeling op Telefoonboek.nl

Goed beoordeelde bedrijven

Over het algemeen worden bedrijven met een specialisatie in motoren goed beoordeeld. In deze categorie scoren bedrijven in de steden Leiden, Gemert en Emmen het beste. Het bedrijf dat echter de meest positieve beoordeling heeft ontvangen is Scooterhulp in Amsterdam, met een gemiddelde score van een 10 op basis van 84 achtergelaten cijfers. Zij leveren scooters en bieden reparatie en onderhoud aan. Online reviews en ratings kunnen een invloed hebben op potentiële klanten. Wees u daarom bewust van wat klanten over u te zeggen hebben en leer wat uw sterke punten zijn en waar mogelijke verbeterpunten kunnen liggen.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek