Places logo
Menu

1 op de 4 websites binnen toerismebranche beschikt over een veilige webverbinding

1 op de 4 websites binnen toerismebranche beschikt over een veilige webverbinding

In 2018 waren er maar liefst 19,1 miljoen toeristen in Nederland. Diverse marketinginitiatieven en evenementen hebben bijgedragen aan het aantal toeristen en zakelijke reizigers in Nederland. Een mooie inkomstenbron voor ons land, aangezien de zakelijke reiziger gemiddeld €1.053 uitgeeft per verblijf en de gemiddelde vakantieganger €603. Ook de Nederlander zelf trekt er graag op uit voor vakanties. Het aantal overnachtingen in eigen land nam in 2018 toe, maar ook vliegvakanties naar bestemmingen aan de Middellandse Zee waren populair. Dit schept kansen voor de toerismebranche, mits bedrijven uit deze sector ook online toegankelijk zijn voor deze reizigers.

Een veilige verbinding

Allereerst is het belangrijk om te checken of deze bedrijven voldoen aan een veilige verbinding. In totaal zijn 1.421 bedrijven meegenomen in dit onderzoek. Hiervan bleken 463 over een werkende website te beschikken. De vraag is hoeveel van deze bedrijven beschikken over een SSL-certificaat. U kunt dit herkennen aan een (groen) slotje vooraan in de URL, gevolgd door 'https'. Dit staat voor HyperText Transfer Protocol Secure en zorgt ervoor dat gegevens tussen browser en server versleuteld zijn. Bij een 'http'-verbinding is dit niet het geval.

24% van de websites beschikt over een veilige verbinding

Ongeveer 1 op de 4 bedrijven binnen de toerismebranche beschikt over een veilige website met een SSL-certificaat. Dit betekent dat bijna 75% nog kan verbeteren op het gebied van online veiligheid. Een website dient als het online visitekaartje van een bedrijf. Het is daarom belangrijk om een veilige website te hebben, waar bezoekers veilig hun gegevens kunnen achterlaten. Slecht beveiligde websites scoren lager in de ranking van Google, dus ook de online vindbaarheid van websites verbetert wanneer bedrijven investeren in een veilige webverbinding.

Kansen binnen mobielvriendelijkheid

Ongeveer 25% van de onderzochte websites is mobielvriendelijk en beschikt over een responsive design. Dit betekent dat de website meeschaalt naar het formaat van het scherm waarop de website wordt bekeken. De website is dan toegankelijk en goed leesbaar voor desktops, tablets en smartphones. Ook hier liggen nog kansen voor bedrijven in de toerisme branche.

Met de mobielvriendelijkheid test van Google komt u erachter of uw website geschikt is voor mobiele apparaten.

Het onderzoek is gebaseerd op data van Telefoonboek.nl. Hier vindt u geregistreerde bedrijven die vallen onder de categorie toerisme. In totaal zijn 463 werkende websites van bedrijven in deze categorie meegenomen.

Ontdek Places Websites

Foto: Pixabay

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!