Places logo
Menu

Pasen: hoe scoren de bakkers op telefonische bereikbaarheid en klanttevredenheid?

Pasen: hoe scoren de bakkers op telefonische bereikbaarheid en klanttevredenheid?

Dit weekend is het weer Pasen. Een feest wat onder andere in het teken staat van lekker eten en samenzijn met familie. De paasbrunch of lunch is dan ook een jaarlijks terugkerend ritueel. Om dit zo goed mogelijk te laten verlopen wilt u natuurlijk de beste kwaliteit broodjes en andere lekkernijen. Veel mensen kiezen er daarom voor om naar een bakker te gaan. In het afgelopen jaar deed Telefoonboek.nl verschillende onderzoeken naar telefonische bereikbaarheid en hoe bakkers beoordeeld werden door consumenten. Waar moet u rekening mee houden bij het bestellen en kopen van alle lekkernijen voor de paasbrunch? Hieronder volgt een kleine samenvatting van de resultaten.

Telefonische bereikbaarheid

In februari werd onderzoek gedaan naar de telefonische bereikbaarheid van bakkers. Uit dit onderzoek kwam onder andere naar voren dat in Drenthe de meeste bakkers onbereikbaar waren, maar liefst 21,3%. Gemiddeld genomen in Nederland scoorden bakkers wel goed, slechts één tiende (10,5%) was slecht bereikbaar. Ook in 2016 werd dit onderzoek uitgevoerd, en in vergelijking met deze resultaten zijn bakkers juist onbereikbaarder geworden. In het eerdere onderzoek waren namelijk slechts 8,7% van de bakkers slecht bereikbaar. Drenthe scoorde in dat onderzoek ook al slecht, en was de provincie die de meeste slecht bereikbare bakkers kende (16,7%). Iets om rekening mee te houden als u een bestelling wilt plaatsen.

Beoordeling bakkers

In eerder onderzoek naar de beoordelingen van bakkers bleek dat consumenten relatief positief zijn. Iets meer dan driekwart van de beoordelingen was namelijk positief van aard. Dit schemert ook door in de gemiddelde beoordeling die consumenten geven: namelijk een 8,1 en daarmee ruim voldoende. Een deel van de consumenten liet zich echter negatief uit over bakkers. De meest voorkomende klachten gingen over de kwaliteit van brood en gebak, service en bediening en de openingstijden. Bovendien kwamen de kwaliteit, service en bediening ook terug bij de meest voorkomende complimenten die consumenten gaven.

Over het algemeen kunnen bakkers ontzettend tevreden zijn met deze beoordelingen. Dirk Lentjes, manager van Places Telefoonservice, voegt hieraan toe: "Dit zijn prima cijfers voor bereikbaarheid, zeker als je bedenkt dat het hier gaat om winkels waar men vooral veel met de klant bezig is." U kunt de voorbereiding van de paasbrunch dus met een gerust hart aan hen overlaten.

Alle medewerkers van Places Nieuws en Telefoonboek.nl wensen u een fijn Pasen!

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!