Menu

Klanten willen service bij afsluiten van een verzekering

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Imago

Klanten willen service bij afsluiten van een verzekering

Klanten vinden sevice belangrijk bij het afsluiten van een verzekering

In Nederland wordt iedere volwassene gedwongen zich met verzekeringen bezig te houden. In Nederland is het bijvoorbeeld verplicht om zorgverzekering en aansprakelijkheidsverzekering (WA) te hebben. De meeste mensen vinden met verzekeringen bezig zijn geen pretje. Prettige hulp bij verzekeringen is dan ook meer dan welkom. Telefoonboek.nl zocht uit hoe de behandeling door verzekeringskantoren door klanten wordt ervaren.

Beoordelingen

Om erachter te komen hoe bezoekers de diensten van verzekeringskantoren ervaren, onderzocht Telefoonboek.nl het grote aantal reviews, die bezoekers achterlieten over verzekeringskantoren en -maatschappijen. Naast voor contactinformatie kan men de website namelijk ook bezoeken om bedrijven te beoordelen en reviews achter te laten. De bezoeker beoordeelt een bedrijf op de algemene indruk, de service en de prijs-kwaliteitverhouding. Aan deze beoordeling, die een gemiddeld cijfer oplevert, kan een geschreven review toegevoegd worden. Bijvoorbeeld om het cijfer toe te lichten of de ervaring met het bedrijf te beschrijven. Over verzekeringskantoren en -maatschappijen zijn 1373 reviews achtergelaten. Het gemiddelde cijfer dat alle bedrijven in deze categorie samen ontvangen is een 6,2. Deze krappe voldoende lijkt ruimte over te laten voor verbeteringen. Lees verder om erachter te komen wat klanten precies positief en negatief vinden aan de bedrijven.

Positieve reviews

Over verzekeringskantoren en -maatschappijen zijn meer positieve (769) dan negatieve reviews (594) achtergelaten. In de meeste gevallen (219 reviews) zijn klanten positief over de service die het kantoor heeft geleverd en hoe goed ze geholpen zijn. Klanten gaven ook vaak (154 keer) een "algemeen positief" oordeel over de verzekeringskantoren. Ze schreven dan alleen opmerkingen zoals "top kantoor", zonder toe te lichten waar ze zo tevreden over zijn. Bijna net zo vaak (153 keer) is genoemd dat het personeel professioneel of kundig was en veel kennis had. Andere zaken waar klanten tevreden over waren, zijn: de houding van het personeel, de goede en betrouwbare communicatie, de snelle behandeling en de lage prijs van de premie.

Top drie meest genoemde complimenten

1. Goede service

2. "Algemeen positief" oordeel

3. Prettige houding van personeel

Negatieve reviews

Bezoekers schreven 594 negatieve reviews over verzekeringskantoren en -maatschappijen. Dit is 43,6 procent van het totaal. Veruit de meeste klachten (169) gingen over de slechte bereikbaarheid en communicatie van de bedrijven. Ook is er 73 keer genoemd dat het bedrijf de gemaakte afspraken niet nakwam of niet betrouwbaar was. Een andere veel voorkomende (67 keer) klacht gaat over de slechte service, die de bedrijven leveren. Zo wordt bijvoorbeeld genoemd dat het bedrijf niet wilde helpen bij het oplossen van een probleem. Tevens gaven klanten 58 keer een "algemeen negatief" oordeel, waarbij alleen opmerkingen als "niet best" of "slecht" werden geschreven. Andere zaken waar klanten ontevreden over zijn, zijn: de houding van medewerkers, gebrek aan kennis en professionaliteit en de trage afhandeling van diensten.

Top drie meest genoemde klachten

1. Slechte bereikbaarheid

2. Komt afspraken niet na

3. Slechte service

Service hoog in het vaandel

In zowel de positieve als negatieve reviews schrijven klanten vaak over de service van bedrijven. Service blijkt dan ook hoog in het vaandel te staan bij klanten als het gaat om verzekeringskantoren en -maatschappijen.

Foto: Pixabay

Reacties



Even geduld alstublieft...