Menu

Juweliers geven persoonlijk advies bij de aankoop van een mooi en persoonlijk sieraad

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Imago

Juweliers geven persoonlijk advies bij de aankoop van een mooi en persoonlijk sieraad

Wat schrijven klanten online over juweliers? Telefoonboek.nl onderzocht het.

Een mooi sieraad kopen om iemand te verrassen of om jezelf eens te verwennen? Je weet vaak niet waar je moet beginnen door het ruime aanbod aan juwelen. Ga je voor een ring met een diamant, subtiele oorbellen, een gouden armband of een prachtige ketting? Juweliers helpen je graag bij de zoektocht naar het perfecte sieraad. Zij kennen het assortiment en komen er door middel van vragen achter welk juweel bij jouw stijl past, zodat het plaatje compleet is. Ook wat betreft juwelierszaken is er voldoende keuze. Wij van Telefoonboek.nl zochten voor jou uit welke juweliers goed worden beoordeeld en wat er over juweliers gezegd wordt.

Beoordelingen Telefoonboek.nl

Op Telefoonboek.nl kunnen bezoekers niet alleen telefoonnummers vinden, maar ook beoordelingen geven aan bedrijven. Deze beoordeling bestaat uit een cijfer op basis van de algemene indruk, service en prijs-kwaliteitverhouding. Dit cijfer kan toegelicht worden met een geschreven review, waarin de bezoeker beschrijft wat zijn/haar ervaring met het bedrijf positief of negatief maakt. Voor juweliers zijn 841 reviews achtergelaten met een gemiddelde beoordeling van een 7,3.

Perfecte trouwringen en persoonlijk advies

Van de 841 beoordelingen waren er 575 (68%) positief. Een beoordeling is positief wanneer het een cijfer bevat boven de 6. Het gemiddelde cijfer van alle positieve beoordelingen is een 9,4. Juweliers worden op Telefoonboek.nl dus grotendeels positief beoordeeld. Het personeel van winkels die een voldoende krijgen zijn vaak vriendelijk en behulpzaam. Als klant krijg je alle tijd en aandacht. Het personeel in juwelierszaak is niet alleen vriendelijk, maar ook zeer deskundig. De meeste juweliers geven een goede uitleg en weten waar ze over spreken. Het advies dat zij geven is echt van meerwaarde: 'Door het advies van de verkoopster hebben we nu de perfecte trouwringen die helemaal bij ons passen.' Als laatst wordt de ruime keuze gecomplimenteerd. Voor elk budget en voor elke persoonlijkheid is er vaak wel iets te krijgen. 'Ik kom er graag en slaag dan ook altijd dankzij het brede assortiment in gouden en zilveren sieraden en de pracht aan mooie horloges,' vertelt een tevreden klant.

Sieraden niet naar behoren gerepareerd

Van de 841 beoordelingen waren er 266 onvoldoende (32%). Het gemiddelde cijfer van de negatieve beoordelingen is een 2,6. De meeste negatieve beoordelingen gaan over de slechte service die bedrijven leveren en het onvriendelijke personeel dat er in dienst is. Bovendien wordt er geklaagd over bestellingen die te laat binnenkomen en simpele reparaties die erg lang duren. 'Een zeer kleine reparatie duurde hier meer dan twee maanden,' luidt een van die reacties. Bedrijven komen lang niet al hun afspraken na: zo beloven ze bijvoorbeeld dat graveren gratis is, maar hangt hier achteraf toch een prijskaartje aan vast. Ten slotte, wordt er niet bij elke winkel even zuinig omgegaan met kostbare en persoonlijke sieraden. Klanten krijgen hun sieraden terug met veel krassen er op of zelfs technische mankementen. 'In plaats van dat hij gemaakt was, kreeg ik de armband nog meer kapot terug dan ik hem weggebracht had,' schreef een klant van een juwelierszaak.


Foto: Bigstock

Reacties



Even geduld alstublieft...