Menu

Bedrijven in Roermond scoren gemiddeld een 6,8

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Imago

Bedrijven in Roermond scoren gemiddeld een 6,8

Bedrijven in Roermond scoren gemiddeld een 6,8

Roermond kent een groot aantal ondernemers en bedrijven. Zo is de stad erg bekend om haar designeroutlet waar alleen al 120 winkels zijn gevestigd. Maar hoe worden de bedrijven in Roermond beoordeeld door de consument? Door de komst van online review- en ratingsystemen kunnen consumenten steeds gemakkelijker informatie opzoeken over een bedrijf voordat zij een aankoop doen. Dit geeft hen een bepaalde zekerheid over de betrouwbaarheid en de kwaliteit. Wanneer bedrijven veel positieve reviews hebben, dan kan dit ten goede komen bij het aantrekken van nieuwe klanten. Negatieve reviews kunnen daarentegen schade aanrichten. Dit komt doordat potentiële klanten afgeschrikt kunnen worden. Telefoonboek.nl onderzocht hoe het is gesteld met bedrijven in Roermond en hoe zij online beoordeeld worden.

Onderzoek onder Roermondse bedrijven op Telefoonboek.nl

In de database van Telefoonboek.nl zijn 600 reviews geregistreerd over bedrijven in Roermond. Tijdens het analyseren van de reviews is er allereerst gekeken naar de aard van de reviews. Hierbij is een onderscheid gemaakt tussen beoordelingen met een negatieve of positieve aard. Vervolgens is er gekeken naar de meest voorkomende klachten en complimenten. Uit de gegevens blijkt dat er 251 negatieve en 349 positieve reviews werden geschreven. Daarmee is een kleine meerderheid (58,2%) van de reviews over Roermondse bedrijven positief van aard. De overige 41,8% is echter negatief van aard. Deze verdeling is ook terug te zien in de gemiddelde beoordeling. Bedrijven uit Roermond scoorden namelijk gemiddeld een 6,8. Daarmee lijkt er nog enige ruimte voor verbetering en is een hoger cijfer een mooi streven.

Voornamelijk algemeen negatieve reviews

Het is belangrijk dat bedrijven op de hoogte zijn van negatieve reviews die over hun organisatie worden geplaatst. Zodra er een online klacht is geschreven, kan er contact worden opgenomen met de consument om een negatieve review terug te draaien. Wanneer bedrijf en consument gezamenlijk tot een oplossing proberen te komen, is het terugdraaien van een negatieve review mogelijk. Daarnaast zien potentiële klanten dat de mening van de consument erg serieus wordt genomen door het betreffende bedrijf.

Aangezien de reviews verschillende en uiteenlopende onderwerpen betroffen, is ervoor gekozen om een top drie samen te stellen van de meest voorkomende klachten. De meeste negatieve reviews waren algemeen negatieve uitingen (66). Dit zijn uitingen zoals "Waardeloos!" en "Slecht!" waaruit niet specifiek afgeleid kan worden waar klanten ontevreden over waren. Daarnaast waren er relatief veel klachten over de telefonische bereikbaarheid van bedrijven (54). Men gaf aan dat zij meermaals hadden geprobeerd om een bedrijf te bellen, maar zij erg lang in de wacht stonden of helemaal geen gehoor kregen. Tot slot waren relatief veel klanten ontevreden over de mate van klantvriendelijkheid. Zo werd er aangegeven dat personeel ongeïnteresseerd was of klanten zelfs op een onbeschofte wijze te woord werden gestaan.

Top drie klachten bedrijven Roermond

  1. Algemeen negatief
  2. Telefonische bereikbaarheid
  3. Klantvriendelijkheid

Klanten in het algemeen erg tevreden

Het merendeel van de geplaatste reviews over bedrijven in Roermond is positief. Deze positieve reviews bieden bedrijven inzicht in de sterke en unieke punten van hun organisatie die zij vervolgens kunnen inzetten ter promotie.

De meeste reviews over Roermondse bedrijven blijken algemene, positieve beoordelingen te zijn (111). Dit zijn reviews waar geen specifiek aspect van een organisatie wordt benoemd, maar uitingen zoals "Perfect", "Gewoon goed" en "Super geregeld!". Naast de algemeen positieve beoordelingen waren klanten erg te spreken over de klantvriendelijkheid (64). Hierbij werd aangegeven dat het personeel klanten zo goed mogelijk hielp en klanten altijd op een vriendelijk wijze werden ontvangen en geholpen. Tot slot was men erg positief over de service (59) van bedrijven in Roermond. Daarbij werd aangegeven dat klanten ook na een aankoop terecht konden bij een bedrijf. Dit werd dan ook erg gewaardeerd.

Top drie complimenten bedrijven Roermond

  1. Algemeen positief
  2. Klantvriendelijkheid
  3. Service

Beoordeelde branches in Roermond

Er is niet alleen gekeken naar de aard van de reviews, maar ook naar de branches die de meeste positieve en negatieve reviews ontvingen. Het is mogelijk dat er niet voor elk bedrijf en elke branche evenveel reviews zijn geschreven. Hierdoor kan het zijn dat kleinere branches niet in de top drie voorkomen vanwege het lage aantal geplaatste reviews. Ten eerste is er gekeken naar de branches met de meeste positieve reviews. Kappers bleken de meeste positieve reviews te hebben ontvangen (28). Ook supermarkten (20) en groothandels (15) werden goed beoordeeld en ontvingen relatief veel positieve beoordelingen. Daarentegen ontvingen schoonheidssalons (16) het vaakst een negatieve review. In veertien gevallen ging het hierbij om een klacht over een nagelsalon. Naast schoonheidssalons ontvingen ook telefoonwinkels (15) en elektronica bedrijven (13) relatief vaak een negatieve beoordeling. Hoewel negatieve reviews voorkomen dienen te worden, is het goed om te zien dat het aantal negatieve reviews per beoordeelde branche redelijk laag is.

Top drie branches met positieve beoordelingen volgens Telefoonboek.nl

  1. Kapper
  2. Supermarkt
  3. Groothandel

Top drie branches met negatieve beoordelingen volgens Telefoonboek.nl

  1. Schoonheidssalon
  2. Telefoonwinkel
  3. Elektronica

Foto: Wikimedia Commons

Reacties



Even geduld alstublieft...