Waarom kinderen ook voor uw bedrijf interessant zijn
Kinderen en reclame, deze twee lijken niet samen te gaan. Met het recente verbod op Dora's en K3's op ongezonde voedingsmiddelen staat deze combinatie in een slecht daglicht. Maar betekent dit dat er volledig gestopt moet worden met marketing voor kinderen? Het antwoord is nee. Adverteren kan nog steeds op een kindvriendelijke manier als het gaat om non-food diensten en producten.
Vroeg beginnen
Kinderen zijn een belangrijke en interessante doelgroep. Wanneer u uw advertenties op kinderen richt heeft dit een directe invloed op de kennis en voorkeuren van deze kinderen. Dit is handig want op deze manier heeft u een bepaalde invloed op de voorkeuren voor bijvoorbeeld uw bedrijf. De invloed van uw advertenties is groot, bijna net zo groot als de invloed van ouders en vriendjes en vriendinnetjes. Ongeveer vanaf het tweede levensjaar kunnen kinderen al logo's herkennen. Daarom is het van belang dat u kinderen al vroeg kennis laat maken met uw bedrijf.
Naast de jonge doelgroep zijn kinderen tussen de 12 en 14 jaar geschikt voor het benaderen met advertenties. Deze doelgroep brengt meer tijd door achter de computer of voor de televisie dan de jongere doelgroep. Deze doelgroep gebruikt merken om hun eigen identiteit te vormen. Wanneer bepaalde advertenties hen aanspreken kan het aantrekkelijk worden om zichzelf ermee te identificeren. Door uw adverentie te richten op deze doelgroep zal ook de attitude jegens het product positiever zijn op latere leeftijd. Op deze manier investeert u op de lange termijn in uw potentiële klanten.
Het kind aanspreken
Daarnaast is het zo dat veel gezinnen een bepaalde dynamiek hebben. Vroeger was het gebruikelijk dat ouders het voor het zeggen hadden en alle beslissingen namen zonder inspraak van hun kinderen. Maar de tijdsgeest is veranderd en tegenwoordig beslissen kinderen mee. De relatie is gelijkwaardiger waardoor kinderen een eigen mening mogen inbrengen. Dus alleen op ouders richten is goed, maar kinderen daarin meenemen is veel beter.
Wanneer u bijvoorbeeld uw klusbedrijf wilt aanprijzen kunt u een mooi beeld schetsen van een nieuwe mooie kinderkamer in bijvoorbeeld piratenvorm. Of wanneer u auto's wilt verkopen, geef aan dat er een optie is om tv schermen te bevestigen op de achterbank. Kinderen initieren de aankoop, waardoor ouders gaan nadenken over deze opties. U heeft dan nog wel ouders als target, maar kinderen worden ook aangesproken door de kindvriendelijke verpakking van de boodschap.
Maar hoe pakt u dit adverteren aan? Er zijn meerdere manier om uw bedrijf onder de aandacht te brengen waar Places.nl u graag bij helpt. Bij ons kunt u uw bedrijf zichtbaar maken door te adverteren met uw logo en foto's.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen