Places logo
Menu

Elektriciens, geef uw Facebookpagina een boost met deze tips

Elektriciens, geef uw Facebookpagina een boost met deze tips

Elektriciens zijn hard nodig in Nederland. Iedereen is tegenwoordig afhankelijk van stroom en als er een stroomstoring is, willen we dat die zo snel mogelijk wordt verholpen. In totaal werken er in Nederland 84.000 elektriciens en elektronicamonteurs. Monteurs kunnen werkzaam zijn binnen een bedrijf of werken als zelfstandig ondernemer. Om als ondernemer bekendheid op te bouwen, nieuws te delen en interactie met klanten op te zoeken, kan het gebruik van social media nuttig zijn. Places Nieuws zocht uit hoe elektriciens het doen op het gebied van social media.

Facebook voor elektriciens

Meer dan de helft van de Nederlanders tussen de 20 en 65 jaar maakt gebruik van sociale netwerken (CBS, 2018). Ondernemers, waaronder elektriciens, spelen hier handig op in door via sociale netwerken hun bedrijf te promoten. Hoe doen de elektriciens het op sociale media en welk kanaal gebruiken zij het meest? Places Nieuws heeft de social media activiteiten van de vijf best beoordeelde elektriciens van Telefoonboek.nl geanalyseerd.

Social media analyse elektriciens

- Mark Heuvelmans Elektro - Baarlo

Mark Heuvelmans Elektro uit Baarlo wordt op Telefoonboek.nl als beste beoordeeld met een 9.3 gemiddeld op basis van 29 beoordelingen. Mark Heuvelmans is in 2014 voor zichzelf begonnen als elektricien. De zelfstandig ondernemer is actief op Facebook. Op de pagina worden vooral foto's gedeeld over klussen die zijn afgehandeld. De Facebookpagina van Mark Heuvelmans Elektro krijgt 90 vind-ik-leuks.

- MDK Elektro - Katwijk

MDK Elektro Katwijk is een elektro bedrijf dat bestaat uit een deskundig team van gecertificeerde elektriciens. Het bedrijf wordt goed beoordeeld op Telefoonboek.nl, het ontvangt op basis van 48 beoordelingen een 8.9 gemiddeld. MDK Elektro is actief op Facebook en ontvangt daar 126 vind-ik-leuks. MDK Elektro deelt op Facebook vooral berichten over diensten en bijbehorende tarieven die worden aangeboden.

- Dolman Techniek

Dolman Techniek is een totaalinstallateur op het gebied van elektrotechniek, telematica, beveiliging, service & onderhoud. Het bedrijf is actief op Facebook en krijgt daar 143 vind-ik-leuks. Dolman Techniek deelt vooral nieuwsberichten van hun eigen websites of andere websites.

- Technisch Installatiebedrijf Boerma Hulsebos bv

Technisch Installatiebedrijf Boerma Hulsebos bv is actief als totaalinstallateur in de provincies Groningen, Drenthe en Friesland. Het bedrijf richt zich voornamelijk op Overheid, Industrie, Utiliteit, Gezondheidszorg, Woningbouw en Particuliere werken. Het installatiebedrijf is niet actief op Facebook of andere sociale media.

- Heijens Elektro

Heijens Elektro is een totaalinstallateur gespecialiseerd in het adviseren, ontwerpen, leveren en installeren van verschillende elektrotechnische oplossingen. Het bedrijf heeft wel een Facebookpagina maar deelt daar niets op. Desondanks krijgt de totaalinstallateur 34 vind-ik-leuks.

Conclusie en tips

Uit de sociale media analyse blijkt dat elektriciens vooral actief zijn op Facebook. De vind-ik-leuks variëren tussen de 34 en 143. Op de Facebookpagina's worden vooral berichten gedeeld over klussen die zijn gedaan, nieuws uit de branche en informatie over aangeboden diensten en tarieven.

Meerdere factoren zijn belangrijk bij het creëren van een succesvolle Facebookpagina. Het belangrijkste van Facebook is het creëren van interactie met (potentiële) klanten. Naarmate meer mensen een bericht hebben geliked of erop hebben gereageerd, wordt de post vaker gedeeld naar andere fans. Het verkrijgen van veel likes is dus niet het belangrijkste van het hebben van een Facebookpagina. Een pagina die uitsluitend veel likes heeft maar geen interactie wordt alsnog niet vaak gedeeld door Facebook. Wilt u als elektricien meer interactie creëren met uw klanten, zodat berichten aan meer Facebookgebruikers getoond worden? De beste manier om interactie te krijgen is het stellen van vragen. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een dilemma, een puzzel of een gemakkelijke vraag.

Om uw Facebookpagina een boost te geven kunt u daarnaast gerichte Facebook advertenties plaatsen. U kunt ervoor kiezen om uw pagina of een bericht promoten. Bij het instellen van de advertenties kunt u een doelgroep samenstellen op basis van leeftijd, geslacht, woonplaats, interesses of andere kenmerken. Hierdoor kunt u zeer gericht uw Facebookpagina of bericht promoten.


Foto: Bigstock

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!