Om deze reden heeft de consument moeite met online shoppen
Uit een onderzoek van het CBS is gebleken dat online shoppers in 2016 meer moeite hadden met het doen van online aankopen vergeken met 2015. Ruim vier op de tien online shoppers (42 procent) gaf dit aan. Dit is 2 procentpunten hoger dan de 40 procent van vorig jaar.
Bezorging
Ontevredenheid over de bezorging was voor de online klanten het grootste struikelblok. Hier gaf zo'n 23 procent aan niet tevreden te zijn. Daarnaast spelen vooral technische problemen (12 procent) tijdens het bestellen of betalen een rol bij de ontevredenheid.
Ook gaf 9 procent aan verkeerde of beschadigde goederen te hebben ontvangen. Een klein percentage kreeg te maken met digitale koopfraude.
Wat kunt u doen?
Om uw eigen klanten tevredener te stemmen kunt u vooral veel winst behalen op het gebied van communicatie. Middels heldere communicatie kunt u hen op een persoonlijke manier op de hoogte houden van het bezorgingsproces en dit zal hen meer gerust stellen. Hierbij geven klanten de voorkeur aan telefonisch contact boven email.
Bent u niet altijd in de gelegenheid om uw klanten telefonisch te woord te staan? Informeert u dan eens vrijblijvend bij Places.nl via 024 3555 299 om te kijken wat de Places Antwoordservice voor u kan betekenen.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen