Het belang van social media



Belang van social media

Social media is niet meer weg te denken uit ons leven. Vrijwel iedereen maakt er dagelijks gebruik van. Maar waarom zou je social media dan zakelijk inzetten? Dat leggen we je in dit artikel maar al te graag uit.

Om te kijken welk social media platform voor jouw bedrijf relevant is, moet je eerst een aantal stappen ondernemen. Als het goed is heb je jouw doelgroep vastgesteld. Zo niet, doe dit heel gauw! Vervolgens ga je op onderzoek uit op het internet en kijk je op welke kanalen jouw doelgroep actief is.

1. Vergroten naamsbekendheid

Door social media in te zetten genereer je meer bekendheid. Dit doe je door als bedrijf goed aanwezig te zijn en unieke/relevante content te delen. Potentiële klanten zullen jouw merknaam hierdoor eerder herkennen en dus sneller aan jou denken als ze iets nodig hebben.

2. Interactie met de klant

Via social media kun je gemakkelijk communiceren met je klanten. Je kunt hier dus goed de relatie met je klant onderhouden. Onder andere door te reageren op comments en privéberichten.

3. Online reputatiemanagement

Door gebruik te maken van social media krijg je meer inzicht in de wensen van de klant. Ook kom je er hier achter wat klanten van jouw onderneming vinden. Je kunt snel reageren op reacties van je klanten, waardoor je bij negatieve feedback de schade kunt beperken.

4. Thought leadership

Door updates te geven over jouw bedrijf, maar ook door relevante content te plaatsen over dingen in jouw branche, creëer je thought leadership. Dit betekent dat jouw bedrijf wordt gezien als autoriteit op dit gebied. Je geeft klanten het gevoel verstand van zaken te hebben. Zij vertrouwen jou en zien jou als de expert.

5. Genereer websiteverkeer

Door een link toe te voegen aan de berichten die jij plaatst op social media, komen er meer potentiële klanten naar jouw website. Ook beïnvloed je hiermee jouw positie in de zoekresultaten, omdat er wordt gelinkt naar jouw website.

6. Beïnvloeding van koopgedrag

Door goed aanwezig te zijn op social media, zul je meer klanten genereren. Consumenten die jou op social media volgen, zullen vaker producten kopen. Je kunt zelfs consumenten bereiken die jouw account niet volgen. Hiernaast kun je gebruikmaken van influencers. Zij zullen tegen betaling jouw product of dienst aanbevelen aan hun volgers.

7. Lokale marketing

Je kunt gericht zoeken naar potentiële klanten door middel van kenmerken en interesses. Het is mogelijk om op woonplaats te selecteren, waardoor je consumenten kunt benaderen die bij jou in de buurt wonen. Extra effectief dus.

Ben jij er klaar voor om social media in te zetten voor jouw bedrijf?


Delen:


Vul in voor Gratis advies

Places.nl helpt ondernemers groeien. Jouw bedrijf heeft specifieke online uitdagingen. daarom gaan onze online experts graag vrijblijvend in gesprek met je over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.


Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs?
En wil jij gebeld worden op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je gegevens in via onderstaande button en wij nemen vrijblijvend contact met je op.




Zoeken
Zoek