Menu

Een groot deel van de Nederlandse websites van adviesbureaus is onveilig



Een groot deel van de Nederlandse Websites van adviesbureaus is onveilig

De zakelijke adviessector in Nederland wordt vooral gedirigeerd door wereldwijde spelers als KPMG, Deloitte en PWC. Deze bedrijven specialiseren zich in het geven van zakelijk advies aan bedrijven. Ze zijn in te delen in de volgende vakgebieden:

  • Organisatorisch advies
  • Juridisch advies
  • Financieel-Economisch advies.
  • Technisch advies
  • IT-advies

Advies begint steeds vaker online

Tegenwoordig zijn alle gerenommeerde adviesbureaus ook online te vinden. Via de meest moderne websites kunnen mensen alle benodigde informatie vinden over het adviesbureau zelf en de diensten die ze aanbieden. Op veel van deze websites kun je op aanvraag aanvullende of gepersonaliseerde informatie ontvangen zoals brochures en offertes. Maar ook vragen van potentiële of bestaande klanten kunnen eenvoudig via de website worden gesteld.

Het geven en gebruiken van persoonlijke gegevens op websites, is al jaren een veelbesproken thema. Helemaal gevoelige informatie zoals wachtwoord- en creditcardgegevens, hebben ertoe geleid dat cybersecurity de laatste jaren steeds meer aandacht heeft. Gelukkig kun je er relatief eenvoudig voor zorgen dat jouw website beveiligd is tegen bijvoorbeeld internetcriminelen. Want het laatste wat je wilt is dat de persoonlijke gegevens van je klanten via jouw website bij internetcriminelen terecht komen.

SSL-certificaat

Een veilige website is te herkennen aan het sleuteltje in de adresbalk en aan de 'https' in de URL. Dit wil zeggen dat de website is voorzien van een SSL-certificaat. Dit certificaat geeft aan dat de website beveiligd is tegen internetcriminelen die persoonlijke gegevens proberen over te nemen wanneer iemand deze achterlaat op de website. Op websites met deze twee beveiligingskenmerken kun je dus gerust persoonlijke gegevens achterlaten.

Zijn de websites van adviesbureaus veilig?

Van de 766 werkende Nederlandse websites blijken er slechts 205 (27%) SSL-beveiligd te zijn. Op de 73% van de websites die niet beveiligd zijn, ben je dus niet zeker van bescherming van je persoonlijke gegevens. Niet alleen voelen je klanten zich een stuk veiliger op een veilige website, beveiligde websites scoren ook veel beter in de zoekresultaten van Google. De zoekmachine-software van Google heeft namelijk een voorkeur voor websites met een SSL-certificaat.

Gebruiksvriendelijkheid

Naast veiligheid kun je je klanten een veel prettiger websitebezoek bieden door je website responsive te maken. Dit wil zeggen dat je website zich automatisch aanpast aan de schermen van verschillende mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Van 766 werkende Nederlandse websites, blijkt niet alleen dat een groot deel onveilig is, 76% van de websites blijkt ook nog eens niet responsive te zijn. En ook dit is nadelig voor je positie in Google, dat gebruiksvriendelijke websites een stuk zwaarder weegt dan niet-gebruiksvriendelijke websites.

Dus, zorg voor een beveiligde en gebruiksvriendelijke website. Niet alleen verhoogt het je betrouwbaarheid, ook maak je het voor potentiële klanten prettig om je website vanuit verschillende apparaten te bezoeken. Daarnaast kan het je SEO een flinke boost geven.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek