Menu

Groningse bloemisten telefonisch het slechtst bereikbaar

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Telefoonservice

Groningse bloemisten telefonisch het slechtst bereikbaar

Groningse bloemisten telefonisch het slechtst bereikbaar

Een groot onderzoek onder werkenden in Londen heeft aangetoond in welke beroepen mensen het gelukkigst zijn. Hieruit blijkt dat bloemisten een van de gelukkigste mensen zijn in hun beroep. Dit komt waarschijnlijk doordat bloemisten andere mensen gelukkig maken met hun product én direct feedback krijgen. Naast dat bloemisten klanten gelukkig maken met een mooi boeket, vinden klanten het ook prettig als ze telefonisch goed bereikbaar zijn. Maar hoe scoren de bloemisten op telefonische bereikbaarheid? Telefoonboek.nl heeft het uitgezocht.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 3.647 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "bloemisten". Deze nummers worden in het bestand opgenomen als "slecht bereikbaar" wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 257 bloemisten het geval, hetgeen neerkomt op 7% van de gevallen. Dat betekent dat 93% van de telefoonnummers weinig tot geen klachten krijgt.

Provincie

Wanneer er gekeken wordt naar de bereikbaarheid van bloemisten per provincie, heeft Groningen het hoogste percentage slecht bereikbare bedrijven. Daar is 13,9% van de bloemisten niet goed bereikbaar. In tegenstelling tot vorig jaar, toen waren de bloemisten in Drenthe telefonisch het slechtst bereikbaar. Noord-Brabant komt als beste uit het onderzoek: daar was 5,7% van de bloemisten niet goed bereikbaar.

Telefonische bereikbaarheid verbeteren

Bloemisten doen het over het algemeen goed wat betreft telefonische bereikbaarheid. Desondanks is er natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. Om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren zijn er een aantal dingen die bloemisten kunnen doen. Het is belangrijk om duidelijk te communiceren hoelang de wachttijd is aan de telefoon, hierdoor weten klanten waar zij aan toe zijn. Als het structureel onmogelijk is om de telefoon op te nemen kan er ook een externe antwoordservice ingeschakeld worden. Deze service zorgt ervoor dat de telefoon altijd wordt opgenomen.

Percentage slecht bereikbaar per provincie

  1. Groningen: 13,9%

  2. Limburg: 12,6%

  3. Drenthe: 11,7

  4. Zeeland: 11,4%

  5. Zuid-Holland: 9%

  6. Flevoland: 8,8%

  7. Overijssel: 8,6%

  8. Utrecht: 7,6%

  9. Noord-Holland: 7,4%

  10. Gelderland: 7,2%

  11. Friesland: 6,9%

  12. Noord-Brabant: 5,7%

Foto: Pixabay

Reacties



Even geduld alstublieft...