Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Gemeentehuis Maastricht beoordeeld als slecht telefonisch bereikbaar



Gemeentehuis Maastricht telefonisch niet goed bereikbaar

De zomervakantie laat niet lang meer op zich wachten, waardoor dit het aangewezen moment is voor de meeste Nederlanders om de laatste voorbereidingen te treffen. Een van de belangrijkste voorbereidingen, alvorens het maken van een reis binnen of buiten Europa, is het aanvragen of verlengen van een paspoort of id-kaart. Hiervoor dient u, telefonisch of online, een afspraak te maken bij de gemeente. Echter verloopt dit proces niet altijd even soepel, wees een onderzoek van Telefoonboek.nl naar telefonische bereikbaarheid uit. Maar liefst 92.4% van de gemeenten bleek niet goed telefonisch bereikbaar.

Onderzoek Telefoonboek.nl

In totaal staan er 395 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "gemeentehuis". Een gemeentehuis wordt beoordeeld als slecht bereikbaar wanneer er na 3 keer geen gehoor is gegeven aan de oproep, en er ook geen mogelijkheid was een bericht achter te laten. Dit was bij 365 (92%) van de gemeentehuizen het geval. Bij enkele gemeentehuizen, waaronder die in Maastricht, lag het aantal mislukte belpogingen uitermate hoog.

Maastricht

In Limburg werden in totaal 30 gemeentehuizen beoordeeld als slecht bereikbaar, wat neerkomt op iets meer dan 7% van het totale aantal slecht bereikbare gemeentehuizen. Een van de gemeentehuizen die een nogal opmerkelijke score behaalde was het gemeentehuis in Maastricht, met maar liefst 362 mislukte belpogingen. Het is daarmee het, op één na, slechtst bereikbare gemeentehuis van Nederland. Twee jaar geleden heeft Telefoonboek.nl een soortgelijk onderzoek uitgevoerd, waarbij het gemeentehuis in Maastricht toen al een van de slechtst bereikbare gemeentehuizen was.

Ruimte voor verbetering

De afgelopen twee jaar is er weinig tot geen actie ondernomen door de gemeente Maastricht om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren. Dit is zonde, want door een slechte telefonische bereikbaarheid worden klanten niet te woord gestaan, waardoor eventuele vragen of klachten niet behandeld kunnen worden. Hierdoor zet u de relatie met uw klanten op het spel.

Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice, merkt hierover het volgende op: "Zeker omdat het gaat om instanties die onderdeel zijn van lokale overheden zou de telefonische bereikbaarheid in orde moeten zijn. Gemeenten zouden zich toch flink achter de oren moeten krabben, aangezien zij in essentie toegankelijk horen te zijn voor vragen van de bewoners uit die gemeenten."

Daarnaast stelt hij dat het begrijpelijk is dat het opnemen van de telefoon er soms bij inschiet, maar dat er genoeg externe bedrijven zijn die dit kunnen oppakken, waardoor dit de telefonische bereikbaarheid niet in de weg hoeft te staan.

Foto: Bigstock


Delen:



Reacties