Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Maak van die ene verkoop een vaste klant



Maak van die ene verkoop een vaste klant

Als ondernemer bent u altijd druk bezig met het behouden en het uitbreiden van uw klantenkring. Het klantenbestand is immers het hart van de onderneming. Zo geldt natuurlijk: zonder klanten, geen onderneming. Maar hoe gaat u nu het beste om met uw huidige klanten? En op welke manier bindt u eenmalige klanten het beste aan uw bedrijf? In deze blog geeft Places.nl een aantal handige tips.

Het behouden van huidige klanten

Bij veel ondernemingen wordt de bestaande klantenkring, onterecht, ondergewaardeerd. De bestaande klant is namelijk al eerder zelf naar uw bedrijf gekomen en voelt inmiddels een zekere relatie met uw bedrijf. Omdat er dus al een zekere vertrouwensbasis is, is het zeker aan te raden om extra aandacht in deze groep te steken. Maar hoe pakt u dit nou het beste aan?

Houd het klantcontact warm

Zorg dat u uw klant nu en dan benaderd door middel van e-mail of post. Zo voelt de klant zich ook echt als klant, waardoor deze sneller bij uw bedrijf terug zal keren.

Verras de klant met speciale klantenacties

Zo zorgt u ervoor dat meer klanten zich bij uw bedrijf aan zullen sluiten als vaste klant, gezien ze graag gebruik maken van de specifieke acties.

Zorg dat uw bedrijf bereikbaar is

Voor een klant is het ontzettend belangrijk dat uw bedrijf te bereiken is en het liefst telefonisch. Zo kan de klant direct zijn verhaal aan uw bedrijf kwijt. Ook u kunt dan actief bezig met het zoeken naar een oplossing. Het is natuurlijk goed te begrijpen dat u niet altijd in staat bent uw telefoon te beantwoorden. Wilt u toch 24/7 bereikbaar zijn? Maak dan gebruik van Places Antwoordservice.

Van eenmalige verkoop naar vaste klant

Natuurlijk kunt u zich als ondernemer niet alleen richten op uw bestaande klanten. U zal altijd uw pijlen moeten richten op nieuwe klanten. Maar hoe bindt u de klant nu aan uw bedrijf?

Maak het aantrekkelijk om vaste klant te worden

Bedenk bijvoorbeeld speciale klantenacties, zodat de klant zich graag wil aanmelden voor het klantbestand.

Voer een klantenkaart in

Deze zorgt er voor dat de klant aan uw bedrijf denkt iedere keer hij de kaart zal zien. Ook kunt u van de klant vragen zich in te schrijven in het klantbestand door het opgeven van een e-mailadres of woonadres. Geef bij de klant aan dat hij benaderd zal worden voor aantrekkelijke acties waar hij eventueel van kan profiteren. Hoe u het mailcontact het beste kunt onderhouden leest u hier.

Werk met bedrijfsadvertenties

Veel bekende websites bieden de mogelijkheid advertenties te plaatsen. Enkele voorbeelden zijn Facebook.com, Google.nl en natuurlijk Telefoonboek.nl. Zorg dat uw bedrijf online vindbaar is. Hier leest u over het belang van de online vindbaarheid van uw bedrijf en geeft Places.nl enkele tips. Heeft u meer vragen? Neemt u dan gerust even contact op met onze klantenservice op het telefoonnummer 024-3555299. Wij helpen u graag van die ene verkoop een langdurige klantrelatie te maken!


Delen:



Reacties