Menu

Werk aan de winkel voor elektriciens: slechts 42% scoort een voldoende



Reviews elektriciens

De technische sector in Nederland ontwikkelt zich volop. Zo dragen technische dienstverleners steeds vaker bij aan grote maatschappelijke vraagstukken zoals het CO2-neutraal maken van huizen. De economische vooruitzichten voor de installatiebranche zijn dan ook goed. Investeringen vanuit de overheid en bedrijven blijven naar verwachting toenemen, met name in duurzame technieken. De innovaties in elektriciteitswinning en -voorziening hebben ertoe geleid dat het aantal werknemers in de elektrotechniek binnen de installatiebranche op dit moment het snelste groeit. Kansen dus voor elektriciens, maar waar moeten ze naast installatie nog meer aan voldoen? Oftewel, wat vinden klanten belangrijk? Places Nieuws zocht het voor je uit.

Klantreviews

Van honderden verschillende elektriciens door heel Nederland zijn klantreviews verzameld. Deze reviews zijn afkomstig van Telefoonboek.nl. Hier kunnen klanten in contact komen met het bedrijf dat ze zoeken, maar ook beoordelingen achterlaten en hun ervaringen delen. In totaal zijn 1.995 reviews en 1.194 beoordelingen verzameld en bekeken.

Voldoendes - ruim 71% van de elektriciens wordt beoordeeld met een voldoende (6 of hoger). Opvallend is dat bijna 70% een 8 of hoger betreft en zelfs 47% krijgt een 10.

Onvoldoendes - 29% van de klantbeoordelingen komt dus uit op een onvoldoende. Ook hier zijn de extreme scores in de meerderheid: bijna 24% geeft een 3 of lager.

Waar zijn klanten tevreden over?

Wat opvalt aan de positieve ervaringen van klanten, is dat veel klanten hun elektricien prijzen om hun vakkundigheid. In het beschrijven van hun goede ervaring, komen termen als 'vakmannen', 'vakkundig' en 'professioneel' veel voor. Onderstaande klantreview illustreert dit:

''Secuur, to-the-point, accuraat. Ze komen na wat ze beloven, werken keurig en als ze vertrokken zijn, is alles keurig opgeruimd. Zulke vaklui mogen bij ons altijd over de vloer komen, ze zijn van alle installatie- bouw, verbouw en onderhoudsmarkten thuis.'' - klantreview op Telefoonboek.nl.

Daarnaast wordt de service rondom de installatie als zeer belangrijk ervaren. Dit blijkt ook uit de negatieve reviews, waarover hieronder meer. Niet alleen een goede service zowel voor als na levering, ook snelle service wordt zeer op prijs gesteld:

''Vandaag gebeld naar Dolman Techniek omdat de stroom was uitgevallen. Binnen een uur stonden ze voor de deur. Daarna heeft de monteur het probleem snel opgelost! bedankt voor de snelle service.'' - klantreview.

Waar klagen klanten over?

In veel negatieve klantreviews wordt geklaagd over de betrouwbaarheid van de elektricien. Klanten zijn negatief over de geleverde service en ook het niet nakomen van afspraken is voor veel klanten reden geweest om hun frustratie uit te spreken, zo blijkt uit de volgende twee reviews.

''Komt gemaakte afspraken niet na om vervolgens niets meer van zich te laten horen. Laten stikken dus. Onbetrouwbaar.'' - klantreview op Telefoonboek.nl

''Slechte service, geen reactie ontvangen naar aanleiding van klacht over het geleverde per email en telefonisch zeer onbeschoft te woord gestaan.'' - klantreview op Telefoonboek.nl

Conclusie

Uit de reviews blijkt dat klanten met name vakmanschap en (snelle) service op prijs stellen. Niet gek, aangezien elektriciens niet alleen langskomen voor installatie, maar ook regelmatig voor reparatie. Klanten die lang moeten wachten, raken gefrustreerd en trekken de betrouwbaarheid van hun elektricien al snel in twijfel. Ondanks dat 71% van de elektriciens in Nederland met een voldoende wordt beoordeeld, blijven er nog regelmatig ontevreden klanten achter.

Daarnaast is het belangrijk om te beseffen dat dit soort online reviews voor zoekers steeds beter inzichtelijk zijn en bedrijven dus ook steeds vaker kunnen maken of breken. Nu steeds meer elektriciens ook online te vinden zijn en de installatiebranche groeit, groeit ook het belang van goede klantreviews. Zorg er dus voor dat u tevreden klanten achterlaat!

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek