Menu

Telefonische klantenservice bij ruim 90 procent van de incassobureaus goed op orde

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Insights

Telefonische klantenservice bij ruim 90 procent van de incassobureaus goed op orde

Telefonische bereikbaarheid incassobureau

Volgens het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) is bijna de helft van de Nederlanders het overzicht over hun financiën kwijt. Dit komt voornamelijk door het gebrek aan zicht op alle digitale rekeningen en facturen die binnenkomen. Met name digibeten en jongeren tot 35 jaar hebben moeite om het overzicht te houden.

Wanneer mensen niet binnen de betalingstermijn betalen kan een bedrijf een incassobureau inschakelen. Bij een incassobureau moeten mensen ook incassokosten betalen, hierdoor kunnen schulden snel oplopen. Het is dan belangrijk om zo snel mogelijk de rekening te betalen of contact op te nemen met het bureau, bijvoorbeeld via de telefoon. Maar zijn incassobureaus telefonisch goed bereikbaar? Telefoonboek.nl deed er onderzoek naar.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 771 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "incassobureau". Deze nummers worden in het bestand gemarkeerd als "slecht bereikbaar" wanneer er drie keer of vaker geen gehoor wordt gegeven aan de oproep. Hierbij is er geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 54 bureaus het geval, hetgeen neerkomt op 7% van de gevallen. Maar liefst 93% van de bureaus krijgt weinig tot geen klachten.

Provincie

Uit dit onderzoek blijkt dat incassobureaus in Friesland het slechtst scoren op telefonische bereikbaarheid. In deze provincie is 17% van de bureaus telefonisch niet goed bereikbaar. Incassobureaus in Overijssel en Zeeland doen het beter op dit gebied. Daar zijn geen bureaus gevonden met drie of meer gemiste oproepen. Het is heel goed dat de meeste incassobureaus telefonisch goed bereikbaar zijn, zegt Dirk Lentjes Manager van Places Antwoordservice. "Wanneer mensen vragen hebben over een incasso is het fijn als een medewerker van het bureau telefonisch kan helpen. Zo kunnen betalingsachterstanden hopelijk zo snel mogelijk verholpen worden."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

  1. Friesland: 17%

  2. Noord-Brabant: 12%

  3. Gelderland: 11%

  4. Noord-Holland: 10%

  5. Utrecht: 10%

  6. Zuid-Holland: 8%

  7. Flevoland: 7%

  8. Drenthe: 6%

  9. Limburg: 6%

  10. Groningen: 4%

  11. Overijssel en Zeeland: 0%


Foto: Bigstock

Reacties



Even geduld alstublieft...