Menu

Reparatiediensten worden goed beoordeeld op hun klantvriendelijkheid en service op maat



Reparatiediensten worden goed beoordeeld

Reparatiediensten doorgaan momenteel ontwikkelingen rondom automatisering door bijvoorbeeld de inzet van robots en het verfijnen van technische functies. Deze ontwikkelingen vragen om nieuwe kennis en vaardigheden van monteurs. Zij zien zich genoodzaakt om mee te doen met de markt. Anders haalt de markt hen in. Ondanks de technologische ontwikkelingen blijft vakbekwaamheid nog steeds nodig. Zo blijft installatiewerk nog steeds handwerk, maar wordt de montage wel op een slimmere manier aangepakt. Bijvoorbeeld door processen te automatiseren. Wat nodig blijft zijn monteurs die opdrachten kunnen analyseren, storingen kunnen oplossen of defectheden kunnen repareren. De reparatiedienst van nu maakt daarom een grote stap richting klantgericht werken. Monteurs zullen veel meer moeten gaan luisteren naar de klant en zaken nog accurater moeten oplossen. Places Nieuws zocht voor u uit hoe reparatiediensten in Nederland worden beoordeeld. Zijn klanten te spreken over de monteur van nu?

Ratings en reviews

Op telefoonboek.nl hebben bezoekers de mogelijkheid om een beoordeling achter te laten over bedrijven. De beoordelingen bestaan uit cijfers en staan voor een gemiddelde van de algemene indruk, prijs-kwaliteit verhouding en service. Bezoekers hebben daarbij de mogelijkheid om een geschreven review te delen, waarin de positieve of negatieve ervaring bij het bedrijf wordt toegelicht. De ratings en reviews voor reparatiediensten op telefoonboek.nl worden in dit artikel toegelicht.

Vakmanschap en persoonlijk contact is belangrijk

Op Telefoonboek.nl ontvingen de reperatiediensten over het algemeen positieve beoordelingen. Bezoekers van telefoonboek.nl gaven in totaal 13.224 beoordelingen. Voldoendes zijn beoordelingen met een cijfer van een 6.0 of hoger. Ruim 88.6% van de reparatiediensten werden positief beoordeeld met een 7.5 gemiddeld. Klanten stellen het op prijs wanneer reparatiediensten klantvriendelijk zijn en service aanbieden. Zoals het meedenken en vinden naar een geschikte oplossing. Ze zijn tevreden over de vakmanschap waarmee producten worden gerepareerd. Een klant deelt in een geschreven review het volgende: 'Vriendelijk en geduldig geholpen en geluisterd. Zag er echt perfect uit. Ik ben heel blij.'

Enkele negatieve ervaringen

Maar 11.4% van de bezoekers gaven reparatiediensten een onvoldoende met een 5.1 gemiddeld. Onvoldoendes zijn beoordelingen met een cijfer lager dan 6.0. Klanten geven in hun beoordelingen aan relatief ontevreden te zijn over de lange wachttijden totdat een product gemaakt is of over een onjuiste reparatie waardoor klanten terug moeten komen. De beoordelingen op telefoonboek.nl zijn persoonsgebonden. Onvoldoendes gaan vaak over een negatieve ervaring. Dit betekent dat er niet enkel ontevreden klanten zijn, maar ook tevreden klanten bestaan.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek