Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Persoonlijke benadering en begeleiding wordt gewaardeerd in geestelijke zorg



Hoe wordt geestelijke gezondheidszorg (GGZ) beoordeeld?

Ruim 4 op de 10 Nederlanders krijgt in hun leven te maken met psychische problemen. Zij krijgen passende hulp via de huisarts of de geestelijke gezondheidszorg (GGZ). In totaal worden jaarlijks 1,3 miljoen mensen behandeld in de GGZ. De GGZ richt zich op het voorkomen van psychische aandoeningen, het behandelen en genezen van psychische aandoeningen en mensen met een psychische aandoening laten deelnemen aan de samenleving. Places Nieuws zocht voor je uit hoe deze organisaties beoordeeld worden aan de hand van de database van Telefoonboek.nl.

Reviews

In totaal zijn er 155 reviews geschreven over organisaties in de geestelijke zorg, met een gemiddelde van een 5,8. Iets meer dan de helft van de beoordelingen (80) was positief. Een positieve review is gekoppeld aan een cijfer van een 6,0 of hoger. Aan de overige 75 reviews werd een cijfer van lager dan een 6,0 toegekend en deze kunnen als negatief bestempeld worden.

Begeleiding en activiteiten

Het cijfer van een 5,8 mag dan net onvoldoende zijn, toch is er ook een ruim aantal positieve beoordelingen gegeven aan de organisaties in de geestelijke zorg. Vooral de 'geweldige' begeleiding krijgt veel complimenten. Zij organiseren vaak leuke activiteiten en maken goede, duidelijke afspraken met cliënten. De gastvrijheid en zorgzaamheid van het personeel wordt zeker gewaardeerd. Ook de kwaliteit van de geboden zorg is prima. Een tevreden cliënt vertelt 'Door de behandeling heb ik veel inzichten over mezelf gekregen en voel ik me veel beter'.

Persoonlijke benadering

Wat ook als prettig ervaren wordt is de persoonlijke aandacht. Het personeel van veel geestelijke zorg organisaties doet zijn uiterste best om dit na te streven. Doordat zij hier veel waarde aan hechten zorgen zij voor een veilig en vertrouwd gevoel bij de bewoners. Er is echt oog voor de mensen. 'Je voelt je er snel thuis door de kleinschaligheid, vriendelijke mensen en persoonlijke aandacht'.

Telefonische bereikbaarheid

De negatieve reviews gaan voor een klein deel over persoonlijke negatieve ervaringen met de zorgverlening, maar de meeste klachten gaan over de bereikbaarheid van de geestelijke zorg organisaties. Veel telefoonnummers die op internet staan blijken onbereikbaar te zijn en de telefoon wordt in veel gevallen niet opgepakt. Ook de benadering aan de telefoon blijkt niet altijd even vriendelijk. Bovendien wordt het als vervelend ervaren als een zorginstelling niet na kantooruren bereikbaar is.

De gegevens van de reviews zijn afkomstig van Telefoonboek.nl. Deze beoordelingen bestaan uit cijfers voor de algemene indruk, service en prijs-kwaliteit verhouding. De beoordelaar kan dit cijfer voorzien van een geschreven review, waarin de positief of negatieve ervaring wordt toegelicht.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek