Menu

Klanten overwegend positief over grafische vormgevers

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Insights

Klanten overwegend positief over grafische vormgevers

Klanten overwegend positief over grafische vormgevers

In een tijd waar we veel online zijn en gericht zijn op mooie dingen dankzij apps zoals Instagram waar we bewerkte foto's plaatsen, zijn grafisch ontwerpers en vormgevers heel belangrijk. Een bedrijf kan bijvoorbeeld een grafisch vormgever aanstellen om een website te ontwerpen en uitvoeren of een reclame-uiting. Maar een particulier kan een grafisch ontwerper bijvoorbeeld ook inschakelen voor het ontwerpen van een leuk geboortekaartje of een design op een T-shirt. Kortom, menigeen maakt wel eens gebruik van de diensten van een grafisch ontwerpen en/of vormgever. Het is daarom goed om te weten hoe en waarop grafisch vormgevers beoordeeld worden. Telefoonboek.nl zocht het uit.

Beoordelingen op Telefoonboek.nl

Op Telefoonboek.nl kunnen bezoekers een beoordeling achterlaten over een bedrijf. Dit kan op twee manieren. De bezoeker kan ervoor kiezen om alleen een beoordeling te geven in de vorm van een cijfer op basis van de algemene indruk, de service en de prijs/kwaliteitverhouding van een bedrijf. Ook kunnen bezoekers een cijfer én een geschreven review achterlaten over een bedrijf. Hierin kan het gegeven cijfer toegelicht worden of extra informatie gegeven worden. Over grafische vormgevers zijn 233 reviews geschreven. De grafische vormgevers die geregistreerd zijn bij Telefoonboek.nl scoren gemiddeld een 7,4.

Positieve reviews

Het merendeel van de reviews over grafische vormgevers is positief, namelijk 161 reviews. Een aantal complimenten komt vaak voor. Klanten geven het vaakst (46 keer) een algemeen positief oordeel over de grafische vormgevers. De klant noemt dan bijvoorbeeld dat hij of zij erg tevreden is over het bedrijf. Er wordt dan niet specifiek genoemd wat er dan precies zo positief. Ook wordt vaak (39 keer) genoemd dat het eindresultaat heel mooi of van goede kwaliteit is. Dit kan bijvoorbeeld gaan over een website of een geboortekaartje. Het derde meest voorkomende compliment (29 keer) is dat de grafische vormgevers goede service leveren. Tevens is 25 keer genoemd dat de grafische vormgever professioneel te werk ging. Er werd dan bijvoorbeeld genoemd dat er goed en professioneel meegedacht werd. Daarnaast werden grafische vormgevers gecomplimenteerd op hun snelle levering (19 keer), de goede prijs (19 keer), de goede communicatie (17), het vriendelijke personeel (15 keer) en hun creativiteit (8 keer).

Top drie complimenten over grafische vormgevers

  1. Algemeen positief oordeel - Genoemd in 46 reviews
  2. Mooi eindresultaat - Genoemd in 39 reviews
  3. Goede service - Genoemd in 29 reviews

Negatieve reviews

Een veel kleiner deel van de reviews is negatief, namelijk 72 reviews. Dit is toch nog 30,9 procent van het totaal. In de negatieve reviews zijn vaak (23 keer) verdenkingen van oplichterij geuit. Een voorbeeld daarvan is dat een bedrijf mensen opbelt om hen te vertellen dat hun domeinnaam geclaimd zou worden door een ander persoon, maar dat zij hen daarmee wel konden helpen. Er werden dan vervolgens diensten aangeboden waarover klanten in een aantal reviews beweerden dat die niet eens mogelijk zijn. Ook is vaak (12 keer) genoemd dat de bedrijven niet goed bereikbaar zijn. De derde meest voorkomende klacht (10 keer) is dat afspraken niet nagekomen worden door de grafische vormgevers. Tevens werd 7 keer een algemeen negatief oordeel gegeven, zoals "slecht", zonder verder informatie. Daarnaast werd geklaagd over het personeel (6 keer), de duur van de levering (4 keer), de prijs (2 keer) en de slechte service (1 keer).

Top drie klachten over grafische vormgevers

  1. Oplichterij - Genoemd in 23 reviews
  2. Slecht bereikbaar - Genoemd in 12 reviews
  3. Afspraken worden niet na gekomen - Genoemd in 10 reviews

Klant is overwegend positief

Meer dan twee derde van de reviews over grafisch vormgevers is positief. Het lijkt erop dat klanten van grafisch vormgevers in positieve reviews minder de behoefte voelen om te specificeren wat ze precies zo positief vonden. Een algemeen positief oordeel werd namelijk het vaakst gegeven. Het grootste probleem bij de grafisch vormgevers is volgens klanten dat er sprake is van oplichterij of dat afspraken niet nagekomen worden door de bedrijven. Al met al worden grafisch vormgevers vrij goed beoordeeld, namelijk met een 7,4. Dit cijfer laat nog wel ruimte over voor verbetering.

Reacties



Even geduld alstublieft...