Menu

Klanten erg spraakzaam over Doetinchemse bouwbedrijven en Groothandels

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Insights

Klanten erg spraakzaam over Doetinchemse bouwbedrijven en Groothandels

Klanten erg spraakzaam over Doetinchemse bouwbedrijven en Groothandels

Doetinchem is een middelgrote stad in de provincie Gelderland. Bewoners van de vele omringende dorpen komen graag in Doetinchem voor een bezoek aan een van de vele bedrijven die gevestigd zijn in Doetinchem. In de compacte binnenstad van Doetinchem is tevens een rijk aanbod van winkels te vinden. Telefoonboek.nl zocht uit hoe klanten de Doetinchemse ondernemers beoordelen.

Bedrijven op Telefoonboek.nl

Op Telefoonboek.nl kan een bezoeker terecht voor informatie over bedrijven, bijvoorbeeld een beschrijving van het bedrijf en contactinformatie. Bezoekers kunnen ook beoordelingen en geschreven reviews achterlaten over deze bedrijven. Een bezoeker kan een bedrijf een cijfer geven op basis van de algemene indruk, service en prijs/kwaliteitverhouding. Aan dit cijfer kan de bezoeker ook een geschreven review toevoegen, om bijvoorbeeld het cijfer toe te lichten of extra informatie te geven. Bezoekers van Telefoonboek.nl hebben dit ook gedaan voor bedrijven uit Doetinchem. Er zijn 676 reviews geschreven over ondernemingen in Doetinchem. Het gemiddelde cijfer dat de Doetinchemse ondernemingen op basis hiervan ontvangen is een 6,6. Dit is een voldoende die nog ruimte over laat voor verbetering.

Positieve reviews

Klanten van Doetinchemse bedrijven hebben meer positieve dan negatieve reviews achtergelaten. Er zijn namelijk 383 positieve reviews geschreven over de bedrijven, dat is 56,7 procent van het totaal. Dit is dus maar een kleine meerderheid. Klanten geven het vaakst een algemeen positief oordeel (93 keer) in positieve reviews over Doetinchemse ondernemingen. In reviews worden ook veel complimenten (90) gegeven over de goede service die de bedrijven leveren. Klanten gaven dan bijvoorbeeld aan dat het bedrijf haar afspraken altijd goed nakwam. Het derde meest voorkomende compliment (79 keer) gaat over de kwaliteit van een geleverde dienst of product. Klanten noemden dan bijvoorbeeld dat ze tevreden waren met het resultaat van een dienst of dat ze eten heel lekker vonden. Ook 79 keer noemden klanten dat er vriendelijk personeel bij het bedrijf werkt. Niet veel minder vaak, namelijk 76 keer, complimenteerden klanten de professionaliteit of deskundigheid van het bedrijf. Tevens werden er complimenten gemaakt over de gunstige prijs (33 keer), de snelheid van het leveren van een product of dienst (24 keer), het assortiment (18 keer) en de goede bereikbaarheid van het bedrijf (7 keer).

De positieve reviews gingen over bedrijven uit de volgende branches: de bouw (32), de groothandel (25) en de kapper (19).

Top drie meest voorkomende complimenten

  1. Algemeen positief oordeel - Genoemd in 93 reviews
  2. Goede service - Genoemd in 90 reviews
  3. Goede kwaliteit - Genoemd in 79 reviews

Top drie branches met de meeste positieve reviews

  1. Bouw - 32 reviews
  2. Groothandel - 25 reviews
  3. Kapper - 19 reviews

Negatieve reviews

Een minderheid van de reviews over Doetinchemse ondernemingen is negatief, namelijk 293 reviews. Hoewel dit niet de meerderheid is, is dit wel een aanzienlijk deel (43,3 %)van het totaal. Over een aantal zaken wordt het vaakst geklaagd door klanten. De meest voorkomende klacht (63 keer) gaat over de slechte service die sommige bedrijven leveren. Klanten noemen bijvoorbeeld dat de bedrijven afspraken niet nakomen of dat ze niet goed geholpen worden bij het oplossen van een probleem. Een ander veel voorkomende klacht (51 keer) is dat sommige bedrijven niet goed bereikbaar zijn. Uit de reviews blijkt dat het klanten enorm frustreert als een bedrijf de telefoon niet opneemt of een e-mail niet beantwoordt. Ten derde wordt er vaak geklaagd (44 keer) over niet klantvriendelijk personeel bij de bedrijven. Klanten noemen bijvoorbeeld dat het personeel onbeschoft reageert of alleen met collega"s bezig is. Andere zaken die in negatieve reviews genoemd worden zijn slechte kwaliteit van producten of diensten (43 keer), een algemeen negatief oordeel (27 keer), de hoge prijs (25 keer), ondeskundigheid (22 keer), lange wachttijden (14 keer) en ongunstige openingstijden (5 keer).

Over een aantal branches zijn de meeste negatieve reviews geschreven. Namelijk over groothandels (27), de bouw (22), telefoonwinkels (18) en banken (18).

Top drie meest voorkomende klachten

  1. Slechte service - Genoemd in 63 reviews
  2. Slechte bereikbaarheid - Genoemd in 51 reviews
  3. Niet klantvriendelijk personeel - Genoemd in 44 reviews

Top drie branches met de meeste negatieve reviews

  1. Groothandel - 27 reviews
  2. Bouw - 22 reviews
  3. Bank - 18 reviews / Telefoonwinkel - 18 reviews

Klantenservice hoog in het vaandel

Uit de reviews over ondernemingen uit Doetinchem kan opgemaakt worden dat klanten vooral veel te zeggen hebben over bedrijven in de bouw en groothandels. Dit geldt zowel voor positieve reviews als negatieve reviews. Goede klantenservice blijkt hoog in het vaandel te staan bij klanten van Doetinchemse ondernemingen. Dit aspect wordt namelijk vaak genoemd in positieve én negatieve reviews. Klanten vinden het dus vervelend als de service slecht is, maar ook heel fijn als deze juist goed is. Hieruit kan opgemaakt worden de klant in geval waarde hebben aan de service van een bedrijf.

Foto: Wikimedia Commons

Reacties



Even geduld alstublieft...