Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Klanten apotheken en drogisterijen waarderen hulpvaardigheid personeel



Hoe beoordelen klanten apotheken en drogisterijen?

Het inpakken van koffers is één van de meest stressvolle taken die met vakantie te maken heeft. Een aantal keer checken of je niets vergeten bent en dan toch nog niet aan alles gedacht hebben. Iets wat zeker niet in je koffer mag ontbreken zijn medicijnen. Er bestaan veel checklists om te controleren of je de volledige 'zomerapotheek' bij je hebt: van een middel tegen reisziekte tot pleisters en van zonnebrandcrème tot anti-muggenspray. Nog niet alles in huis? Dan ontkom je niet aan een bezoek aan de drogist of apotheek. Telefoonboek.nl zocht voor je uit hoe apotheken en drogisterijen beoordeeld worden door bezoekers.

Beoordelingen en geschreven reviews Telefoonboek.nl

Op Telefoonboek.nl kunnen bezoekers niet alleen telefoonnummers zoeken, zij kunnen ook een beoordeling toekennen aan bedrijven. Deze beoordeling bestaat uit een cijfer op basis van de algemene indruk, service en prijs-kwaliteitverhouding. Daarnaast is er de mogelijkheid een geschreven review te geven als toelichting op het cijfer. Voor apotheken is dit 2.136 keer gedaan. Drogisterijen zijn iets minder vaak beoordeeld, namelijk 566 keer. Het gemiddelde cijfer is een 6,6 voor de apotheken en een 6,7 voor de drogisterijen.

Beoordelingen apotheken en drogisterijen

Beoordelingen van apotheken en drogisterijen zijn vaker positief dan negatief. Van de in totaal 3.236 reviews zijn er 1.666 positief (51,5%) en 1.570 negatief (48,5%). Een beoordeling is positief als er een cijfer van 6 of hoger is gegeven. Alle beoordelingen lager dan 6 worden beschouwd als negatief.

Positieve reviews apotheken

Volgens de reviews op Telefoonboek.nl bieden apotheken vaak een goede service. De medewerkers zijn vakbekwaam, vriendelijk, betrokken en behulpzaam. 'Ze doen altijd hun best om je te helpen' luidt een van de reviews. Van personeel wordt gewaardeerd dat zij persoonlijke aandacht voor de klant hebben en de tijd nemen om vragen te beantwoorden. Verder worden een goede bereikbaarheid of makkelijke parkeergelegenheden positief beoordeeld. Apotheken die op zaterdag open zijn en/of een afhaalkluis hebben, krijgen hier ook vaak complimenten over. 'De Afhaalkluis is super handig' schrijft een van de klanten.

Negatieve reviews apotheken

Een apotheek wordt minder goed gewaardeerd als de klant lang moet wachten en de apotheek telefonisch slecht bereikbaar is. 'De wachttijd wordt de laatste tijd steeds langer, er zijn meestal maar twee balies open' is een van de uitspraken over de lange wachttijden. Een andere vaak gehoorde klacht is dat veel apotheken 's middags te vroeg dicht gaan en niet op zaterdag open zijn. Een laatste struikelblok wordt gevormd door de voorraad: die is regelmatig onvoldoende en medicijnen kunnen niet meteen geleverd worden. Dat probleem lijkt vaak voor te komen: 'Spullen zijn voortdurend niet op voorraad.'

Positieve reviews drogisterijen

Positieve reviews over drogisterijen gaan veelal over het grote assortiment. 'Fijne winkel met een ruim assortiment,' wordt over één van de winkels gezegd. Ook het personeel krijgt complimenten. Zij leveren prima service en zijn behulpzaam, klantvriendelijk en dienstverlenend. 'Het personeel luistert naar je en geeft advies op maat.'

Negatieve reviews drogisterijen

Hoewel in de meeste reviews het personeel als klantvriendelijk wordt gezien, zijn er ook reviews geschreven waarin personeel onvriendelijk genoemd werd. Een reactie als 'Wat een onvriendelijk personeel: er kan nog niet eens een goede dag of tot ziens vanaf,' laat zien dat er duidelijk ruimte voor verbetering is op dit gebied. Een ander woord wat voorbij kwam in de reviews is oncollegiaal. Als laatste minpunt noemen bezoekers dat drogisterijen kortingen en acties uit de reclamefolders en van TV niet altijd goed doorvoeren in de winkel.

Foto: Bigstock


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek