Menu

Paasbeste inhakers: vijf tips om Pasen mee te nemen in uw bedrijf



Paasbeste inhakers

De Paasdagen staan weer voor de deur. Voor de meeste Nederlanders betekent dat een lang weekend vol met familiebezoeken, brunches, en misschien wel meubelboulevards. Dat klinkt ondertussen misschien een beetje cliché. Maar voor bedrijven is Pasen één van de perfecte feestdagen waarop u kunt inhaken om zowel uw medewerkers als doelgroep of stakeholders te verrassen. Maar hoe? U heeft misschien geen marketingbudget zoals de grootste merken. Places Nieuws heeft daarom vijf betaalbare marketing tips voor Pasen op een rij gezet.

Pasen symboliek en oorsprong

De Paasdagen draaien om meer dan alleen het zoeken van chocolade eieren. Oorspronkelijk is Pasen een Christelijk feest waarbij wordt gevierd dat Jezus is opgestaan uit de dood, op de derde dag na zijn kruisiging. In de loop der tijd zijn er veel non-religieuze elementen aan toegevoegd, zoals de paashaas, chocolade eieren en het paasvuur. Pasen gaat over het maken van nieuwe verbindingen en een nieuw begin. Kortom, deze feestdag is hét moment dat men even stilstaat bij waar ze nu staan en vooruit kijkt naar de toekomst. Groei en verbinding staan centraal.

1# Vrolijke contentkalender

Tijdens Pasen haken veel bedrijven in op deze feestdag met aantrekkelijke content, waardoor ze extra opvallen of worden besproken in het nieuws. Aangezien het jaar vol staat met feestdagen, bespaart u tijd door het maken van een contentkalender. Een contentkalender is een document waarbij u precies bijhoudt welke content op welke dag, week of tijdstip wordt gedeeld. Zo bent u altijd verzekerd van hoogwaardige content met de doelgroep en voorkomt u dat u feestelijke inhakers mist, zoals Pasen.

2# Blij-ei winactie

Organiseer een winactie op social media. Social media is een uitstekend medium om direct de interactie met (potentiële) klanten aan te gaan. Door het organiseren van een winactie, stimuleert u uw doelgroep om actie te ondernemen. Zo'n winactie hoeft niet ingewikkeld te zijn. Denk aan een foto van pot paaseitjes waarbij de volgers moeten raden hoeveel er in zitten, het organiseren van een paaseierenzoektocht of het insturen van de vrolijkste Paas-selfie. Hiermee creëert u een band tussen uw merk en de doelgroep en leidt uiteindelijk volgers.

3# Paasspeurtocht voor uw doelgroep

Mocht u toch ruimte in uw marketingbudget hebben, dan kan het de moeite waard zijn om betaalde advertenties op social media te overwegen. Het fijne hiervan is, is dat u zich op zowel een specifieke doelgroep als onderwerp van de campagne (Pasen) kunt richten. Denk hierbij de locatie, interesse, gedrag, leeftijd en overige persoonskenmerken. Hiermee zendt u effectiever uw boodschap naar de juiste doelgroep en kunt u de resultaten monitoren, optimaliseren en aanpassen.

4# Nieuwsbrief met Pasen-layout

Het organiseren van een actie rondom Pasen zorgt ervoor dat u extra aandacht ontvangt voor uw product of merk. Een online nieuwsbrief is daarvoor een geschikt communicatiemiddel om deze actie onder de aandacht te brengen. Zet uw product of actie fleurig in het zonnetje door het aan het begin van de nieuwsbrief te plaatsen en de aandacht daarop te vestigen. Mocht u geen speciaal product verkopen of een actie hebben, zorg er dan voor dat de nieuwsbrief in ieder geval visueel aantrekkelijk in paaskleuren is opgemaakt. Het afstemmen van uw nieuwsbrief op een Pasen-layout helpt uw doelgroep eraan te herinneren dat de Paasdagen voor de deur staan.

5# Maak uw website Paas-proof

Sommige serviceproviders bieden tijdens de feestdagen tijdelijke plug-ins aan om uw website in de juiste feeststemming te brengen. Dit zijn kleine extra's, zoals het toevoegen van elementen, kleuren en symbolen die in het teken van Pasen staan. Iets eenvoudigs kan al het verschil maken. U kunt bijvoorbeeld in een header op de landingspagina uw bezoekers vrolijk Pasen wensen, Paaskorting aanbieden of het opzetten van een zoektocht naar paaseieren op de website. In combinatie met uw nieuwsbrief en social media posts, zal naar verwachting de traffic en conversies op uw site gegarandeerd stijgen.

Kortom, een feestdag zoals Pasen behoeft niet per se een groot marketingbudget. Met bovenstaande content, de juiste platforms en timing kunt u heel wat Paas-plezier verspreiden onder de doelgroep. Verras dit jaar uw doelgroep egg-stra!

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties