Bouwmarkten timmeren aan de weg wat betreft websitebeveiliging!



Ruim 65 procent van de bouwmarkten heeft een veilige website

Nederlanders bestelden in de eerste zes maanden van 2019 voor 12,5 miljard euro aan producten en diensten online. Dat blijkt uit cijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org. Dat is negen procent meer dan in diezelfde periode vorig jaar. Vooral de online verkoop van supermarkten en bouwmarkten laat een indrukwekkende groei zien. Bouwmarkten hebben lang getwijfeld over online, maar lijken nu om te zijn. Bestelt u ook wel eens een schuurmachine of boormachine online? Places.nl checkte of uw gegevens in veilige handen zijn als u een bestelling doet bij een bouwmarkt.

Websites redelijk veilig

Online bedrijvengids Telefoonboek.nl, waar Places.nl deel van uitmaakt, heeft 2.678 bouwmarkten in haar database. Van deze bedrijven is allereerst onderzocht of zij een werkende website hebben. Dat is bij meer dan 60 procent het geval, de andere 40 procent moet nog aan de weg timmeren. De 1.579 werkende websites blijken redelijk beveiligd: ruim dan 65 procent beschikt over een SSL-certificaat. In augustus 2018 was dat nog 51 procent, een mooie verbetering!

SSL-certificaat

Een SSL-certificaat geeft aan dat een website goed beveiligd is. SSL staat voor Secure Sockets Layer, wat inhoudt dat de verbinding tussen server en bezoeker gecodeerd is. Een SSL-verbinding herkent u aan de url (https in plaats van http) en een pictogram van een slotje voor de url. Dit slotje is vaak te herkennen aan een groene kleur en valt daardoor goed op.

Mobielvriendelijkheid onder de maat

Naast veiligheid speelt ook gebruiksvriendelijkheid een grote rol bij websites. Responsive webdesign heeft daar een positieve invloed op. Responsive webdesign houdt in dat uw website op alle schermformaten goed leesbaar is. Van 'gewone' desktop tot tablet en smartphone. Op dit gebied is er zeker werk aan de winkel voor bouwmarkten: de minderheid van de websites (40 procent) is responsive. Daardoor bieden bouwmarkten websitebezoekers op het moment nog niet de optimale ervaring.

Foto: Canva


Delen:



Reacties