Places logo
Menu

Opvallende campagnes gelanceerd met behulp van influencers

Opvallende campagnes gelanceerd met behulp van influencers

Steeds meer merken betrekken influencers in campagnes om de aandacht van de doelgroep te trekken. Vaak zetten merken externe bureaus in om de campagne te lanceren. Parfummerk S. Oliver heeft met behulp van mediabureau Towel Media, onlangs een online campagne gelanceerd waarin diverse influencers centraal staan. Belgische lingeriefabrikant Van de Velde heeft ook influencers ingezet om de nieuwe websites van twee lingeriemerken te promoten.

Campagne S.Oliver

Parfummerk S.Oliver lanceerde dit najaar een nieuwe geur: 'eau de toilette black label'. Om de nieuwe geur te promoten is een online campagne opgezet waarbij het merk samenwerkt met twee Nederlandse (Anna Nooshin en Vivian Hoorn) en twee Belgische influencers (Jenna Peij en Paulien Riemis). Voor de launch van de nieuwe parfum hebben de influencers een social media campagne gecreëerd. De influencers bedachten allerlei ideeën voor de campagne, met als inspiratiebron de commercial van S. Oliver. De campagne is volgens Jan Paul van der Velden, creative director bij Towel Media, een bijzondere combinatie van campagnecreatie én influencer marketing.

Marie Jo en PrimaDonna

De campagne van lingeriefabrikant Van de Velde is gericht op twee merken: Marie Jo en PrimaDonna. Marie Jo is gericht op luxueuze lingerie en streeft naar een perfecte pasvorm, topkwaliteit en modieuze designs. PrimaDonna richt zich op lingerie voor vrouwen met ronde vormen en een grote boezem. Beide merken kregen een nieuwe website, om de websites te promoten werd mediabedrijf en influencerspecialist 'Storyboard' ingeschakeld. Het bedrijf werd verantwoordelijk voor de internationale influencer- en contentstrategie van de website lanceringen.

Influencers

Om de doelgroep van de lingeriemerken op een authentieke en impactvolle manier te bereiken zijn influencers ingezet. Op basis van data-analyses en emotionele fit is gekeken welke influencers het beste aansluiten bij de doelgroep, het merk en de campagne. Het is de eerste keer dat Van de Velde influencers inzet om de doelgroep te bereiken. Het bedrijf verwacht met deze campagne veel te leren over de doelgroep en hoopt in de toekomst campagnes nog beter op hun af te kunnen stemmen.

Foto: Bigstock

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!