Menu

Juweliers in Flevoland telefonisch het beste bereikbaar



Juweliers in Flevoland telefonisch het beste bereikbaar

Uit een rapport van de Rabobank Cijfers & Trends blijkt dat er momenteel een tweedeling in de markt van juweliers is. Enerzijds is er vraag naar exclusiviteit en op ambachtelijke wijze gemaakte sieraden, anderzijds is er vraag naar een trendy en goedkoper assortiment. Vooral jongeren kopen liever meerdere keren per jaar relatief goedkope sieraden. Om op de behoeften van klanten in te spelen zullen juweliers zich moeten aanpassen. Daarnaast is het altijd belangrijk om klanten snel en goed te woord te staan, een telefonische bereikbaarheid is dus van belang. Maar hoe scoren de juweliers op telefonische bereikbaarheid? Telefoonboek.nl heeft het uitgezocht.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 3.023 telefoonnummers geregistreerd in de categorie "juweliers". Deze nummers worden in het bestand opgenomen als "slecht bereikbaar" wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid om een bericht achter te laten. Dit was bij 192 juweliers het geval, hetgeen neerkomt op 6,4% van de gevallen. Dat betekent dat 93,6% van de telefoonnummers weinig tot geen klachten krijgt.

Groningse juweliers slechtst bereikbaar

Wanneer er gekeken wordt naar de bereikbaarheid van juweliers per provincie, heeft Groningen het hoogste percentage slecht bereikbare bedrijven. Daar is 13,3% van de juweliers niet goed bereikbaar. Flevoland komt daarentegen als beste uit het onderzoek, daar was 6,3% van de juweliers niet goed bereikbaar.

Slechte bereikbaarheid levert irritaties op

Uit dit onderzoek blijkt dat de meeste juweliers telefonisch goed bereikbaar zijn. Groningse juweliers zouden echter wel meer tijd kunnen steken in hun telefonische bereikbaarheid. Een slechte telefonische bereikbaarheid kan namelijk voor veel irritaties zorgen bij klanten. Klanten irriteren zich ook aan lange wachttijden, ingewikkelde keuzemenu"s en een bezettoon. Deze irritaties zouden potentiële klanten weg kunnen jagen. Het is daarom belangrijk om als bedrijf altijd telefonisch bereikbaar te zijn.

Percentage slecht bereikbaar per provincie

  1. Groningen: 13,3%

  2. Limburg: 9,6%

  3. Overijssel: 9,2%

  4. Overijssel: 9,2%

  5. Zuid-Holland: 7,9%

  6. Utrecht: 7,6%

  7. Friesland: 7,7%

  8. Drenthe: 7%

  9. Gelderland: 6,8%

  10. Noord-Holland: 6,7%

  11. Zeeland: 6,6%

  12. Flevoland 6,3%

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek