Menu

In de media: bereikbaarheid telefoonwinkels



In de media: bereikbaarheid telefoonwinkels

Winkelketen The Phone House, en verkoper van mobiele telefoons en daarbij horende abonnementen, is failliet verklaard. Dat kwam naar voren in een artikel van nu.nl. De franchise had te kampen met teruglopende verkopen en kreeg bovendien lagere vergoedingen van de grote telecomoperators. Ook hadden fysieke en online winkels van deze telecomoperators naar eigen zeggen een betere concurrentiepositie.

Fysieke telecomwinkels

Fysieke telecomwinkel gaan de afgelopen jaren sowieso al door een onzekere en veranderlijke tijd heen. Door het steeds meer digitaliseren van het aanvragen en onderhouden abonnementen, moesten steeds meer winkels zich meer inrichten als ondersteuningspunt van de online afdelingen. Dat is met name voor de winkels van telecomoperators zoals KPN, T-Mobile en Vodafone zelf een voordeel: de afgesloten abonnementen liggen immers al in hun handen. The Phone House bood online ook producten aan, maar veel consumenten verkozen de webwinkels van de telecomoperators zelf.

Curatoren

Dat hoeft overigens niet te betekenen dat The Phone House volledig uit het straatbeeld verdwijnt: voorlopig blijven alle 74 filialen gewoon open. Er zijn twee curatoren aangesteld die de mogelijkheden voor een doorstart onderzoeken.

Bereikbaarheid

Onlangs publiceerde Telefoonboek al een onderzoek over de telefonische bereikbaarheid van telefoonwinkels. Wat bleek: die was niet best. 41,4% van de onderzochte telefoonwinkels nam vaker dan drie keer de telefoon niet op. In de lijst met slecht bereikbare telefoonwinkels kwamen ook aardig wat filialen van The Phone House voor. 44 van de 74 vestigingen kregen klachten over hun bereikbaarheid.

Nooit meer een telefoontje missen? Places Antwoordservice biedt u optimale bereikbaarheid voor de scherpste prijs. Kijk voor meer informatie op onze website.


Delen:



Reacties