Menu

Wat maakt u de tot de beste bouwmarkt volgens klanten?



Wat vinden klanten van bouwmarkten in Nederland?

Zelf maken of eigenhandig repareren, in Nederland doet men graag zelf karweitjes. Doe-het-zelvers zoeken regelmatig bouwmarkten op om de beste prijzen te vinden voor bouwartikelen of om advies te krijgen over bepaalde bouwproducten. Om de fanatieke klussers een handje te helpen heeft Telefoonboek.nl onderzoek gedaan ten aanzien van de service-en adviesverleningen van bouwmarkten in Nederland. Benieuwd of Nederlanders te spreken zijn over de bouwmarkten? Lees dan gauw verder!

Vakkundig en vriendelijk personeel

In totaal zijn er 990 beoordelingen geschreven over bouwmarkten in Nederland. Waarvan 66% van de beoordelingen positief zijn. Dit betekent dat er een beoordeling van 6,0 of hoger is geschreven. Volgens de beoordelingen blijkt het personeel een grote rol te spelen in de tevredenheid van de consument. Mensen vinden het belangrijk dat het personeel vakkundig is. Zo geven meer dan vijftig klanten in hun beoordeling aan 'Mooie winkel met vriendelijk en vakkundig personeel.' Het personeel behoort volgens de beoordelingen vriendelijk te zijn tegenover de klant en kennis te hebben van zaken. Een andere klant geeft aan 'Personeel met echt vakkennis! Wat een verademing'. Hieruit blijkt dat goed en vakkundig personeel een van de belangrijkste elementen zijn van een goede bouwmarkt.

Mooie zaak, voorraad en levering

Het is opvallend dat er in veel beoordelingen ook wordt gesproken over een mooie zaak 'Mooie winkel met vriendelijke service'. Zo geven bijna tachtig klanten een beoordeling waarin ze spreken over een mooie of nette zaak. Volgens de gegevens van Telefoonboek.nl hebben de best beoordeelde bouwmarkten goede prijzen, ruime openingstijden, snelle leveringen, genoeg personeel en weinig rijen aan de kassa.

Negatieve beoordelingen

Tussen de beoordelingen zijn er ook negatieve beoordelingen gevallen. In bijna 34% van de gevallen werd een cijfer lager dan een 6,0 gegeven. Slechte service, uitverkochte producten, lege schappen en afwezig personeel worden als grootste irritatiepunten genoemd vanuit de klanten. Uit de beoordelingen blijkt ook dat klanten het erg op prijs stellen als een bouwmarkt goed telefonisch bereikbaar is. Dit blijkt uit de volgende beoordelingen 'Geen contact met dit bedrijf te krijgen! Ze reageren nergens op! Gemiste kansen…' en 'Slecht bereikbaar en klantonvriendelijk'.

Klanten over het algemeen positief

Ondanks de negatieve beoordelingen blijkt dat de klanten over het algemeen positief zijn over de Nederlandse bouwmarkten. Ze ontvangen namelijk een zeven gemiddeld volgens de gegevens van Telefoonboek.nl. Zorg als bouwmarkt dat je voldoende vriendelijk en vakkundig personeel inzet, genoeg voorraad hebt, goede bereikbaarheid en geen lange rijen, dan kom je als bouwmarkt al een heel eind!

De gegevens van de beoordelingen zijn afkomstig van de database van Telefoonboek.nl. Klanten kunnen op Telefoonboek.nl bijvoorbeeld bouwmarkten beoordelen op algemene indruk, bereikbaarheid, service en prijs/kwaliteitsverhoudingen. Een cijfer is gebaseerd op de gemiddelde scores van deze factoren.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek