Menu

Heeft u al vakantieplannen? Deze reisbureaus kunt u beter niet bellen voor telefonisch advies

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Insights

Heeft u al vakantieplannen? Deze reisbureaus kunt u beter niet bellen voor telefonisch advies

88% van de reisbureaus heeft een goede telefonische bereikbaarheid

De zonnige dagen de afgelopen weken liegen er niet om: de zomer komt steeds dichterbij. Het moment om er even tussenuit te gaan naar een zonnige bestemming. Heeft u nog geen vakantieplannen? U kunt dan zelf het internet afstruinen op zoek naar de beste deals, maar ook de hulp inschakelen van een reisbureau. Dit kost over het algemeen minder tijd en het is betrouwbaarder dan het boeken van een hotel of appartement op internet. Om een gericht advies te krijgen moet u bij menig reisbureau wel eerst (telefonisch) een afspraak te maken. Places Nieuws zocht uit hoe het staat met de telefonische bereikbaarheid van reisbureaus.

Reisbureaus op Telefoonboek.nl

In de database van Telefoonboek.nl staan 5.489 reisbureaus geregistreerd. In het onderzoek naar telefonische bereikbaarheid werden 1.243 reisbureaus gebeld, waarvan het merendeel opnam. In het geval dat een reisbureau geen gehoor gaf na twee of meer gemiste oproepen, werd deze beoordeeld als "slecht bereikbaar". Ruim 12% van de reisbureaus bleek slecht bereikbaar te zijn.

D-Reizen, Arke en VakantieXperts

Meerdere vestigingen van D-reizen werden beoordeeld als "slecht bereikbaar", al lag het aantal gemiste oproepen bij deze reisbureaus lager dan de vestiging in Hoofddorp. De reisbureauketens Arke en VakantieXperts scoorden op meerdere vestigingen slecht op telefonische bereikbaarheid. Het hoofdkantoor van Arke in Enschede spande de kroon in vergelijking met andere vestigingen met maar liefst 35 gemiste oproepen. Het hoofdkantoor van VakantieXperts was het slechtst bereikbaar in vergelijking met andere vestigingen van de keten.

Positieve score

Ondanks dat is 88% van de reisbureaus wel telefonisch goed bereikbaar. Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice, reageert positief op deze score: "Goed om te zien dat telefonische bereikbaarheid zo serieus wordt opgenomen in deze branche. Een gemist telefoontje zou in het ergste geval een boeking kunnen kosten. Voor bedrijven die er wél veel klachten op na houden zou ik aanraden een antwoordservice te overwegen."

Foto: Bigstock

Reacties



Even geduld alstublieft...