Menu

5 tips voor het bieden van een optimale klantbeleving in 2019



Een ultieme klantbeleving bieden is erg belangrijk voor uw klanttevredenheid.

Een ultieme klantbeleving bieden is erg belangrijk voor uw klanttevredenheid. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de beslissingsbevoegden in bedrijven zich laat leiden door klantbeleving. Een combinatie van data en creativiteit zal zorgen dat u een optimale klantbeleving realiseert. Dit kunt u creëren door te focussen op personalisatie en meeslepende mobiele ervaringen. Places.nl geeft u vijf tips hoe een optimale klantbeleving kan bieden anno 2019.

1. Creativiteit gebaseerd op data zal u differentiëren

Data is tegenwoordig erg belangrijk voor de optimalisatie van klantbeleving. Een data gedreven benadering van creativiteit zal zorgen dat marketeers productiever werken, de juiste content maken en vervolgens de juiste content aan de geschikte klanten op het juiste moment leveren. Tegenwoordig maken de meest innovatieve bedrijven een uniform beeld van de klant, waarbij gegevens uit meerdere bronnen worden verzameld. Vooruitstrevende bedrijven bedenken al vooraf hoe ze data kunnen integreren met creativiteit. Samenwerken leidt tot innovatie. Creatieve teams moeten dichter met hun datateams werken om het veranderende on- en offline gedrag van de consument te leren doorgronden.

2. Retailers leggen nog meer focus op klantbeleving

E-commerce heeft zich in de voorgaande jaren vooral gefocust op het aanbieden van lage prijzen. Daarentegen is er een verandering ontstaan in de manier van verkopen. Klantbeleving wordt steeds belangrijker en is in opkomst. Hierdoor verandert de mindset van een organisatie. Het is van belang dat u zich blijft ontwikkelen en constant uw relatie met de klant blijft herontwikkelen. Ook wordt engagement steeds belangrijker. Zodra klanten iets willen kopen dient er ingespeeld te worden op hun gevoel. Mobiele verkoop zal blijven groeien. Ruim 60% van de consument zoekt productinformatie en prijzen op online terwijl ze ondertussen in de winkel staan. Dit percentage zal alleen nog maar groeien. Ook met de komst van Augmented Reality zal klantbeleving een grotere rol gaan spelen.

3. Personalisatie: Het samenbrengen van content & data

Er wordt al een tijdje gesproken over het belang van personalisatie. Door data te integreren kunt u content leveren dat perfect is afgestemd op bepaalde personen en een one-to-one marketing experience bieden. Ook is de interne structuur belangrijk door het hanteren van een agile marketing structuur waarbij cross-functionele teams kunnen experimenteren, data kunnen kunnen delen en daardoor meer waarde kunnen creëren. Privacy is erg belangrijk in het personalisatie proces. Privacy draait om het respecteren van uw klanten en hen controle geven over hun data. Blijf hierin altijd transparant.

4. Op account gebaseerde marketing in B2B omgeving

Er valt nog veel te winnen voor op account gebaseerde marketing activiteiten binnen de B2B omgeving. Om dit te realiseren moeten sales- en marketingteams beter samenwerken. Het gaat om het definiëren van kernpunten en daar uw marketing, sales en technologie mogelijkheden omheen bouwen. Het is een holistische strategie dat uw bedrijfsvoering drastisch kan veranderen. Kijk naar de lengte van uw verkoopcyclus, de klantenbinding van blootgestelde accounts en strategische accounts.

5. Ervaar Business 2.0: de volgende grote stap in uw marketing transformatie

Een digitale transformatie is niet een bestemming, maar kunt u zien als een reis en ontwikkeling. Het managen van uw klantbeleving zal daarom steeds belangrijker worden. Bedrijven die volledige klantervaringen willen bieden moeten leren om data dat actueel, intelligent en voorspellend is goed te managen. Het draait om het verwerken van klantgegevens in een constante flow. Denk aan data omtrent gedrag, financieel, transactioneel, operationeel en meer. Een agile marketing flow kan helpen om de organisatie hierin te structureren. Steeds meer bedrijven nemen de agile manier van werken over in hun technologie- en productontwikkeling. Er valt nog veel te winnen voor bedrijven die agile inzetten binnen commerciële functies van organisaties, zoals marketing en sales. Haal er uw voordeel uit.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek